BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

belazerd door ringtone aanbieder

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
01-09-2006
  •  
4 antwoorden
  •  

Verbaasd ben ik over het feit dat bijv. ringtone-aanbieder Netsys heel eenvoudig vele euro's uit je zak klopt zonder dat je dat wilt.

De gratis ringtone isuiteraard een lokkertje waar ik dan uiteraard ook in ben getrapt. Na wat instellingen in mijnmobiel te hebben aangepast blijkt de ringtonegeschikt te zijn voor mijn model. Jammer dacht ik! Dat washet dan. Echter (bijna) iedere dag ontvang is een smsdienst om'een nieuwe sound te downloaden. Gewoon iedere keer verwijderd dacht ik. Niets aan de hand dus, totdat ik de factuur van mijn telefoonprovider ontving.

Zonder dus duidelijk aan te geven en niet eens gebruik te hebben gemaakt van de tonesben ik kennelijk de dupe van de reinste zwendel. Vervelend is dat alles eenvoudig is in te stellen maar dat de "maaren" niet zo eenvoudig te vinden zijn. Sterker nog helemaal niet.

Na hulp/ tipsvan mijn telefoonproviderheb ikde dienst nu uit laten zetten. Slimen gemeen is dat bij het bellen van de oplichter Netsys je een bandje hoort waarin je je mobiele nummer moet inspreken. Te laf natuurlijk om de boze "klant" aan te horen. Maar hun zakken zijn gevuld!!!!!!

Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft hier iets aan kunnen doen cq de kosten kunnen verhalen/ terugvorderen!

Is dit bekend bij de consumentenbond of een of ander toezichthoudend orgaan mbt die aanbieders?

ps. het lijkt allemaal erg naief maar het gemak waarmee je belazerd wordt is zo simpel dat je daar geen rekening mee houdt!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.