BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Bax shop houdt geld op retourzending voor kapotte doos

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
05-07-2012
  •  
26 reacties
  •  
Mijn 14 jarige zoon bestelt bij Bax-shop een SDS-6 6kanaals
controller om zijn lichtapparatuur te besturen. Deze wordt kapot geleverd, en hij stuurt de apparatuur direct terug.
De binnendoos is gescheurd, en omdat volgens Bax-shop dan de apparatuur niet meer teruggestuurd kan worden naar de leverancier, wordt er een bedrag van E16,00(!) ingehouden op het retourbedrag.
Ik stuur een klacht dat ik dit niet fair vind, omdat als er niet iets kapot geleverd zou zijn, dit ook niet teruggestuurd had hoeven worden.
Wel wil mijn zoon een andere bestelling doen, nadat hij zijn centjes heeft teruggekregen. Hij wil ruilen, maar dan voor een ander soort apparaat, omdat hij geen vertrouwen meer heeft in het eerste apparaat.
Deze is duurder in aanschaf. Baxshop geeft nu E37,50 terug ipv E46,00 en geeft 7,5% korting op de nieuwe aankoop. Het komt erop neer dat mijn zoon alsnog E3,40 extra moet betalen voor de gescheurde binnendoos.
Veel keus heeft hij echter niet; als hij niet accoord gaat is hij E16,00 kwijt(wat echt veel geld is voor een 14jarige!) of hij koopt zijn nieuwe apparaat bij Baxshop voor E3,40 meer.
Nu is mijn vraag: Mag dit zomaar?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.