BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Aansprakelijkheid producten buitenland

Bijdrage door gebruiker
10-07-2017
5 reacties
Hallo,

In augustus 2013 hebben wij een nieuwe keuken laten plaatsen door Wohnwelt Pallen uit Wurselen, inclusief elektrische kookplaat van het merk Whirlpool. I.v.m. langdurig verbouwen zijn wij deze pas medio 2014 gaan gebruiken. Sinds een aantal dagen functioneert de aan en uit knop niet meer naar behoren (heel vaak op drukken, totdat sensor bij toeval reageert). Als de kookplaat eenmaal aan is, functioneren de overige touch knoppen prima. Wohnwelt Pallen geeft nu aan dat de garantie verstreken is en zij dus niet (kosteloos) komen repareren. Echter, vragen wij ons af; je mag toch verwachten dat de houdbaarheid van een dergelijk product een stuk langer is en de fabrikant hierop aanspreken? Zoals dit in Nederland in het BW geregeld is, ondaks het feit dat de garantie verlopen is.

M.v.g. van Tilburg
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.