BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

aankoop bol.com

Bijdrage door gebruiker
04-01-2012
18 reacties
Beste Kassa,
ik kocht in november een boek bij bol.com
de door bol.com gestelde betalingsmethode was dat er bij de bestelling een factuur ingesloten zit en het verschuldigde bedrag op het daarop vermelde rekening nr betaald dient te worden
Nu kreeg ik bij het boek een handgeschreven brief van de verkoper met rekeningnr. Ik heb het verschuldigde bedrag netjes op dat rekening nr overgemaakt.
Nu krijg ik inmiddels een aanmaning van een incassobureau omdat bol.com van mening is dat ik niet aan mijn betalingsverplichting heb voldaan? Ik ben van mening dat ik tegoeder trouw gehandeld heb, ik heb immers netjes betaald op het rekening nr dat op de bijgesloten brief vermeld stond, precies zoals bol.com in de betalingsvoorwaarden stelt. Bovendien vind ik het hun verantwoordelijkheid om het bedrag bij verkoper terug te vorderen.
Om bol.com tegemoet te komen heb ik verkoper opgebeld en met hem afgesproken dat hij het bedrag aan bol.com betaald en het verder met haar afhandeld.
Ik heb bol.com alle bescheiden hierover gemaild. desondanks blijft bol.com bij haar standpunt dat ik het incassobureau moet betalen.
wat moet ik doen? ik vind het onterecht dat ik nu voor een boek dat ik netjes op tijd betaald heb, nu via incasso nog eens bijna 3 keer zoveel moet betalen.
met vriendelijke groet Jan van den Berg
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.