BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

4 uur reistijd en 44€ ticket kosten om telefoon gerepareerd te krijgen!

Bijdrage door gebruiker
23-06-2017
6 reacties
Hoi,

zoals het titel zegt, ik ben wat uurtjes en geld kwijt geraakt om mijn S7 gerepareerd te krijgen, maar ik ga uitleggen hoe allemaal gebeurt is.

Mijn Samsung S7 is via Tele2 in Maart 2016 gekocht, dus nog onder garantie.

Begin dit jaar heb ik gemerkt dat de accu niet meer goed presteerde, ik ben zelf ITer zo ik heb wat trukjes uitgeprobeerd, zonder resultaat, dan heb ik besloten om contact met Samsung te nemen, dat was in februari.
*reden om Samsung en niet Tele2 in te schakkelen is dat Tele2 verwijst klanten met een Samsung toestel direct naar Samsung voor vragen of naar DrMobile / Dynafix voor reparatie.

Ik heb een volledig omschrijving van het probleem en alles wat ik geprobeerd had (resetten, nieuwe rom flashen, telefoon op safe mode draaien, etc).
Dan ben ik een dansje begonnen met Samsung, ze vroegen om tests uit te voeren (de zelfde tests die ik uit gedaan had) en wanneer ik terug kwam met de resultaat, vroeg Samsung nogmaals om wat anders.

1 maand later, heeft Samsung besloten dat telefoon sturen naar Dynafix het beste was, dus telefoon aangemeld via DrMobile, is opgehaald diensdag door Dynalogic en was vrijdag weer terug.
Maar dat was geen feest, dynafix heeft geen problemen kunnen constateren en ze hebben alleen een software update gedaan.

Dan was het weer tijd om uren lang met Samsung te communiceren, informatie en printscreens van akku verbruik, en ze maar vragen om meer informatie.

3 week later was ik bij de Tele2 winkel in den Haag, en daar is ook een Samsung Premium Service Center.
Telefoon daar 1 dag gelaten, en wat hebben ze gedaan? Ja, een software update.

Voor herderheid, ik heb zowel bij aanmelding bij Dynafix, als bij de Samsung Service Center alles uitgelegd, ook dat ik al meerdere keer software installatie uitgevoerd heb.

Ik was bijna op het punt om de telefoon te verkopen en iets anders zoeken.

Maar diep in de website van Samsung heb ik andere partners gevonden, die voeren ook reparaties onder garantie, probleem is, er zijn maar een par van in NL, en je moet te telefoon zelf brengen en ophalen.

De shop die bij mij meest dichterbij was en tijd had was Larsa Telecom in Amsterdam Zuid, dat is bijna 2 uur met de trein en kaartje van 22 euro.

Telefoon op 13 juni daar gelaten, 15 juni bericht gekregen dar na onderzoek, accu en moederbord vervangt moeten worden.

Telefoon is deze week klaar, en doet het super. Ik ben zeker blij, maar toen ik de telefoon gekocht heb, moeste ik geen 70km reizen om die te kopen, ik kon hem thuis gestuurd krijgen of ophalen in de winkel 2km verderop.
In her geval van garantie, verwacht ik dat ik met het zelfde gemaak mijn telefoon kan laten repareren, zonder dat het te veel tijd of geld kost.

Kortom ik wil mijn reis kosten terug krijgen, is dat redelijk? Zo ja, wie is verantwoordelijk? Samsung? Tele2? Dynafix?

Alvast bedankt.


Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.