BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

3D tv gekocht met slechte 3D

Bijdrage door gebruiker
06-11-2012
9 reacties
Hey beste Kassa leden,
Ik heb een half jaar geleden een Sony tv gekocht waar met grote letters 3D bij stond. Aangezien deze televisie in 2D van zeer goede kwaliteit is en Sony in 3D een van de beste bedrijven is ging ik er van uit dat ik wel goed zat en ik straks lekker 3D films kan kijken en 3D games kan spelen.

Echter na een paar maanden wanneer ik een 3D bril had gekocht bleek het dat de achtergrond van de 3D beelden in de tv dubbel word weergeven. De tv kan dit dus niet scherp weergeven waardoor het 3D kijken niet fijn is voor de ogen en dus niet aan te raden is.

Ik heb contact op genomen met Sony via de helpdesk, die zeiden dat ze er niks over wisten. Daarnaast heb ik ook contact op genomen met de Expert, waar ik de tv heb gekocht. Na veel gepraat en overlegt nam ik de tv terug naar de winkel en hun bevestigden dat het beeld in de achtergrond inderdaad dubbel is. De verkopers melden er wel bij dat dit waarschijnlijk zo is omdat de 3D techniek toen nog niet zo ontwikkeld was. Hierdoor valt dit volgens hun niet onder de garantie en hun weten ook niet hoe ze het moeten oplossen.

Via Expert heb ik ook nog filters gekregen van Sony voor mij 3D bril die zouden moeten helpen. Ook dit had geen effect op mijn 3D ervaring. Nog altijd zie ik alles in de achtergrond dubbel.

Ik heb dus een 3D tv aangeschaft bij de Expert in Meppel voor €480,- die geen scherpe 3D beelden weergeeft. Bij alle andere televisies die ik in de winkel zie ben ik dit nog niet tegen gekomen.

Ik mag de tv niet inruilen en de 3D problemen vallen volgens hun niet onder de garantie omdat elke Sony KDL EX72 32' deze problemen heeft en deze lijn televisies dus zo gemaakt zijn.

Heb ik recht op een vergoeding?
Kan iemand mij op mijn goedrecht wijzen?

Ik hoop op een verlossend antwoord.
Met vriendelijke groet,
Frank Gras
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.