Steeds meer bedrijven maken gebruik van 00-800 nummers.
Daarbij wordt vaak aangegeven dat deze nummers gratis zijn. Onze ervaringen zijn anders.
Een voorbeeldje: Smart Nederland, jawel van die grappige autootjes, heeft onder haar rijders informatie verspreid dat de assistance dienst voortaan gebruik maakt van een nieuw gratis nummer. 00-800...
Wij hebben recent - on 23u10! - een beroep moeten doen op de assistance, werden tientallen minuten in de wacht gezet en toen we eindelijk konden vertellen wat er aan de hand was, werd de verbinding verbroken.
Wat bleek: De meer dan 20 Euro beltegoed van mijn pre-paid telefoon was spoorloos verdwenen!! Gelukkig had mijn vrouw nog een telefoon bij, anders hadden we te voet verder kunnen gaan.
Overigens ook haar beltegoed slonk weg als sneeuw voor de zon.
Achteraf heb ik verhaal gehaald bij Smart. Zij kwamen met het verhaal dat ze dit nog nooit gehoord hadden, maar boden weleen tegoedbon voor 50 Euro aan Smart kleding aan...
Volgens Smart ligt de fout overigens bij KPN. Die zou met geld gaan lopen?
Iemand soortgelijke ervaringen?