BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Zomaar een prijsverhoging ondanks internetpagina en folder.

Bijdrage door gebruiker
12-08-2009
7 reacties

Ik heb zojuist een boze mail geschreven naar de manager van The Phone House. Hieronder de tekst:

Geachte heer van Dam.

Als zeer trouwe klant van uw winkelketen ben ik vandaag met mijn dochter naar de Phone House gegaan om een van te voren uitgezocht toestel aan te schaffen.

Het ging om de T-Mobile Vairy Touch voor de prijs van € 59,95. Van te voren dit toestel gezien op uw website én in de folder voor deze prijs. Sterker nog, enkele dagen geleden ook nog in de winkel gezien voor deze prijs.

De verkoper zei me echter dat het toestel nu € 69,95 was. Met de folder en de internetpagina erbij wilde hij echter niet afwijken van de nieuwe prijs.

Omdat ik met mijn dochter in de winkel stond, die vol verwachting was, ben ik hier maar, onder protest, mee accoord gegaan. De reden was dat T-Mobile zelf de prijs in hun winkels ook had verhoogd met € 10,-.

Ik ben echter van mening dat ik dit toestel niet koop bij T-Mobile maar bij The Phone-House. De slogan "met de hartelijke service" heb ik jarenlang kunnen onderschrijven. Nu echter vind ik dat jullie absoluut niet hartelijk, cq, coulant zijn. € 10 Lijkt niet veel, maar voor iemand met alleen zakgeld zeker wel. Mijn dochter heeft vandaag in elk geval een slechte ervaring opgedaan in jullie winkel. Ook weet ze nu dat ze niet zomaar af kan gaan op aanbiedingen die zwart op wit gegeven worden, zowel in jullie boek als op internet.

Ook mijn ouders willen een GSM aanschaffen en hebben mij om advies gevraagd. Ik wilde dat vandaag meteen regelen maar gezien deze ervaring wacht ik daar toch nog even mee.

Ik weet dat in de folder druk- en zetfouten en prijswijzigingen voorbehouden zijn maar dan kun je wel alles op losse schroeven zetten. Sterker nog, als ik mijn dochter 2 dagen eerder had meegenomen dan was dit allemaal niet nodig geweest.

Kortom wil ik even kwijt dat mijn vertrouwen in uw bedrijf een deuk(je) heeft opgelopen. Ik hoop echt op een stukje coulance van uw kant!

Met vriendelijke groeten,

Walther van den Elshout

Mijn vraag is: mag The Phone House zich beroepen op de leverancier T-Mobile? Ik koop toch bij The Phone House en niet bij T-Mobile???

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.