BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ZIGGO oplichting?

Bijdrage door gebruiker
28-10-2015
16 reacties
Ik heb deze maand mijn nota van ZIGGO eens goed bekeken en dan met name het gebruik van digitale telefonie en de verbruikerskosten die erover worden berekend. Op hun website staat vermeld dat er een starterstarief en kosten per minuut worden berekend van 8 eurocent per minuut excl. BTW. Er wordt afgerekend per seconde en dat is prima. Echter het volgende speelt:
Als je de exacte bedragen gaat doorberekenen dan zie je dat je er een verschil is tussen het werkelijk te betalen bedrag (zelf uitgerekend) en het bedrag wat in rekening wordt gebracht. Na informatie te hebben ingewonnen bij ZIGGO wordt er aangegeven dat er met inclusief BTW bedragen gerekend wordt (8 cent = 9,68 cent ofwel € 0,0968 incl. BTW). ZIGGO zegt dat ze gemakshalve een afronding hebben gemaakt naar € 0,10 en waar ook daadwerkelijk mee wordt afgrekend. Deze afronding is een verkapte prijsverhoging van 3,31% Argument van ZIGGO is dat ze op basis van € 0,0968 en afronding maken van 3 cijfers achter de komma. Dit gebeurt dan wel op een waardering van een euro en niet op basis van eurocenten !!!
Hypothetisch gesteld:
100.000 gebruikers (volgens ZIGGO zijn er miljoenen gebruikers) met een gemiddeld gebruik van €25,00 per maand, levert ZIGGO een extra omzet op van bijna 1miljoen euro op jaarbasis. Bij een gebruikersgroep van 1 miljoen loopt dit op naar bijna 9 miljoen euro verkapte inkomsten.
Kan dit zomaar?
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.