BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

ZIGGO klantenservice: het zal ze een worst wezen wat u wil.

Bijdrage door gebruiker
08-02-2009
439 keer bekeken
37 reacties

Ik ben helemaal klaar met Ziggo, maar ik weiger om me neer te leggen bij de schofterige behandeling van de klantenservice.Een korte samenvatting;Ik heb inmiddels 6 keer gemaild naar de klantenservice met steeds ongeveer dezelfde melding: "Ik heb alle elementen van mijn netwerk gecontroleerd, een nieuwe router gekocht, de computer rechtstreeks op het modem aangesloten, alles gereset, en nog valt mijn modem minstens 1 keer per dag terug op ongeveer 10 procent van de capaciteit. 1 keer de modem resetten lost alles op, maar dit wil ik niet elke dag doen, dus kunt u mij een nieuw modem sturen, dan sluit ik het zelf wel aan."Wat zijn de antwoorden die ik mocht ontvangen?- U moet uw router resetten. Voor meer info kunt u de klantservice bellen. (wat zeg ik nou net? heb ik al gedaan)- U moet uw computer rechstreeks op uw pc aansluiten. Voor meer info kunt u de klantservice bellen. (dat zeg ik dus: heb ik al gedaan)- U kunt uw webmail-wachtwoord wijzigen op onze site. Voor meer info kunt u de klantservice bellen. (wat?? Wie heeft het in godsnaam over wachtwoorden gehad? Drinken onder werktijd mag dus kennelijk ook bij Ziggo)- U kunt een monteur laten langskomen (ah kijk, we komen ergens. Ik vraag: wat kost dat, zo'n monteur?)- U moet uw router resetten. Voor meer info kunt u de klantservice bellen. (Wat??? Je zegt net dat er een monteur moet komen, begin je nu weer over die router?)- Uw modem is niet defect. Voor meer info kunt u de klantservice bellen.Goed, er is nu een zevende mailtje naar Ziggo, waarin ik nu met hoofdletters zo'n 6 keer heb getypt dat mijn router niet kapot is. We zullen zien wat dat oplevert. Maar wat nu? Want dit gaat nog wel een eeuwigheid duren. Ondertussen wil ik aandacht voor deze lakse houding van Ziggo genereren. Ik heb zelf allang besloten dat ik er weg ga (maar eerst wil ik m'n gelijk halen), maar ik wil anderen deze ellende besparen.Ik wil de consumentenbond benaderen, maar dan zou ik het liefst met een verzameling van berichten komen van mensen die het zelfde probleem hebben. Daarnaast heb ik hier en daar ingangen bij wat bekende weblogs, die er wel een stukje over gaan schrijven. En tot slot kan ik natuurlijk nog een berg officiele klachten indienen.Het haalt vast allemaal niets uit, maar goed, je kan toch niet zomaar over je heen laten lopen. Hebben andere mensen nog ideeen om dit probleem aan te pakken? Wie heeft deze problemen ook gehad?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.