Door toeval kwam ik er vandaag achter dat ik al jaren onterecht € 3,- per maand betaal bij Ziggo voor een internetbeveiliging "Basis" die GRATIS is. Bellen dus.
Antwoord: Ja, we zien hier dat u al vanaf het allereerste begin dat wij een virusscanner aanboden hier gebruik van heeft gemaakt. Dat u nu voor de al geruime tijd inmiddels gratis voorziening nog steeds geld betalen moet komt omdat deze geschikt is voor 5 computers en de gratis "Basis" is dat maar voor 1 computer."
Mijn reactie - "Maar ik heb maar 1 computer, dus hoezo enz."
Antwoord: "Ja, wij kunnen niet zien hoeveel computers u heeft, dus u moet gewoon voor 5 betalen en geld terugstorten doen we niet. Nee, we zetten uw abonnement wel om en u krijgt dan een nieuwe licentiecode.Dan is alles weer goed"
Ik neem aan dat ik niemand hoef uit te leggen dat hier wat krom is netjes recht gepraat wordt. Althans, zo denkt Ziggo erover. Ik ben echter gewoon opgelicht voor honderden euro`s, en als ik niet vandaag eens naar mijn automatische incasso betaalspecificatie had gekeken dan was me dit nooit opgevallen.
Tip - kijk je factuur maar eens goed na, en mocht je ook een internetbeveiliging ooit hebben aangeschaft via Ziggo - hij is gratis ;-)