31 Januari jl. gebruik ik zoals altijd mijn Samsung S4 (dan bijna 7 maandjes oud). 'S avonds staat deze op "stand-by" en ontgrendel deze om te kunnen gebruiken. Bij het ontgrendelen krijg ik een groene streep boven in het scherm en valt mijn beeld helemaal uit. Het toestel doet het nog want ik zie dat de toetsen onderop aan gaan. Ik start mijn toestel opnieuw op en af en toe zie ik een snelle flits van mijn scherm, maar voor de rest dus helemaal niets meer. Ik heb de batterij er voor langere tijd uitgehaald om vervolgens het toestel nogmaals op te starten, maar helaas geen beeld. Ik check mijn scherm nog van de buitenkant omdat ik van een collega heb gehoord dat haar scherm ook plotseling uitviel en er ineens een grote barst in haar scherm zat, maar er is geen barst te ontdekken in mijn scherm, ook niet als je heeeeeeel goed kijkt. Ik ben dan ook zeer zuinig op mijn toestel, deze zit altijd in een hoesje (zo'n flipcase) en ik ben er 100% zeker van dat deze nooit gevallen, gestoten of wat dan ook is.
Afijn ik kijk op de website van belsimpel.nl (daar heb ik ezel gekocht) wat ik nu kan doen aangezien ik nog garantie heb op mijn toestel. En daar wordt aangegeven dat ik mijn telefoon kan aanmelden voor reparatie bij Dynafix. Daar mijn verhaal neergelegd en ik mag mijn telefoon opsturen. Ik kan er voor kiezen om dit gewoon per post te doen of per koerier, wat overigens wel wat extra kost. Ik heb gekozen voor de koerier, aangezien ik erg gesteld ben op mijn telefoon en niet wil dat deze kwijt raakt of wat dan ook. Tevens heb ik de keuze om deze verzekerd te laten verzenden voor max. €500,- ook dat heb ik gedaan. Je moet er toch niet aandenken dat je je dure toestel met een koerier meegeeft en er dan als nog wat mee gebeurd...
11 Februari komt de koerier van het repaircenter Dynafix het toestel ophalen, ik heb deze in de originele verpakking met veel beschermingsmateriaal gedaan en deze ook helemaal goed ingepakt. De erger neemt het toestel mee en vervolgens kan ik mijn toestel volgen via zo'n volgsysteem.
12 Februari check ik 's avonds of mijn zending is aangekomen en zie ik dat er een foto is toegevoegd. Ik open deze foto en zie tot mijn grote schrik dat er een enorme barst in mijn toestel zit. Ik heb direct het repaircenter Dynafix gemaild met mijn constatering en dat ik mag hopen dat dit niet mijn toestel is of dat ik het verkeerd gezien heb aangezien mijn toestel zonder barst mijn huis verlaten heeft.
Vrijdag 14 februari ontvang ik per mail een factuur van Dynafix met de mededeling dat er een barst in het scherm zit en dat dit buiten de garantie valt. WAT!
Ik krijg 3 opties, 1. Ik laat mijn toestel repareren tegen de kosten zoals op de factuur vermeld a € 229,90 of 2. Ik laat mijn toestel ongeprepareerd retour zenden tegen onderzoekskosten a € 36,60 of 3. Ik mag kosteloos afstand doen van mijn toestel.
PARDON!
Na veel heen en weer gemail met Dynafix verwijzen zij mij nu naar Samsung. Ik heb nu contact gehad met Samsung maar zij blijven uiteindelijk achter Dynafix staan.
Ik ga het hier zeker niet bij laten zitten daar ik er 100% zeker van ben dat mijn toestel zonder barst verzonden is.
Samsung gaf nog aan om het via mijn eigen verzekering te gaan claimen... Wat een ontzettend waardeloze onklantvriendelijke service van Samsung en Dynafix.