Tijdens onze vakantie in Frankrijk stond roaming uit op mijn mobiel. Na mijn vakantie bleek ik echter een € 20 hogere rekening dan normaal te hebben door internetkosten in het buitenland (EU-bundel Youfone). Opvallend hieraan is:
1. Roaming en mobiele data stonden uit op mijn Iphone.
2. De gebruikte data waren elke keer gelijk volgens de specificatie (namelijk 0,1 MB). Geen uitzondering! Dit soms meerdere malen per dag.
3. Er zijn kosten voor Luxemburg gerekend, terwijl we hier niet eens in de buurt zijn geweest/hebben gereden.
Youfone beweert dat deze kosten wel echt gemaakt zijn, aangezien de masten de signalen zouden hebben opgevangen. Wel toevallig dat het dan steeds 0,1MB was (en dat soms meerdere malen per dag).
Het gaat ons niet om het bedrag, maar meer om het principe dat Youfone haar klanten onterecht kosten aansmeerd.
Hoe kunnen wij bewijzen tegenover Youfone dat deze kosten onterecht zijn toegerekend?