BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

XS4ALL hanteert eigen regels in bedenktijd

Bijdrage door gebruiker
01-12-2014
5 reacties
Geachte men mevr,
Middel dit schrijven annuleer ik mijn nieuwe pakket omdat er mij een 50mbit snelheid is getest en beloofd tijdens de telefonische verkoop. Ik haal maximaal nu maar 22. Volgens u heb ik 14 dagen bedenktijd maar dat is volgens uw code gisteren verstreken (1dag dus vanaf de bevestigings brief 17-11). Vreemd want hoe kan ik een product ervaren als ik pas op 28 november ben aangesloten en op 29 november een brief met inlogcodes heb ontvangen. Pas dan ervaar ik het product.
Na schofterig te zijn benadert door uw 1e medewerker maar vriendelijk door mevr Karins van Opzegging was er geen ruimte voor opzegging. Vreemd want volgens de Nederlandse Wet “bijzondere overeenkomsten” artikel 992 heb ik nog 7 dagen bedenktijd “

Ik quote
"Bij een aankoop op afstand heb je - op de hieronder genoemde uitzonderingen na - altijd een wettelijke bedenktijd van 7 dagen. Binnen deze periode mag je het product zonder opgave van reden terugsturen".

"De bedenktijd gaat in op de dag nadat het product bij je is afgeleverd. Bij dienstverlening gaat de termijn in op de dag van het sluiten van de overeenkomst".
Ik vraag ook om uw service te herzien en volgens de wet te handelen. Want in theorie heb ik dus maar 2 dagen om te reageren en als dat in het weekend valt heb je volgens uw 1e medewerker “dikke pech” ..dit soort negatieve reclame is niet bepaald bevorderlijk voor de 1e internet provider van Nederland lijkt mij.

Mijn klacht is in behandeling en vraag u om een nette afhandeling in annulering/opzegging en hopelijk hoef ik geen rechtsbijstand in te schakelen.

Met vriendelijk groet,
Ian Cassels
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.