BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Word ik opgelicht door Hi of ligt het aan mijzelf?

Bijdrage door gebruiker
18-10-2009
2 reacties
Wat is de grootte van een internetbundel bij een Hi eindeloos online abonnement? Waar baseert Hi de 0,25 cent per extra mb op? Wat is fair use en waarom waarschuwen ze niet als je hier over zit maar sturen ze gewoon hoge rekeningen?

Nu al 2 keer verrast door Hi met een rekening van 200 euro die met name zo hoog is vanwege het internetgebruik. De eerste keer vanwege het feit dat mijn bundel nog niet liep vanwege nummerportering en ik dus gewoon voor alle minuten en mb's moest betalen. Stond in de kleine lettertjes en had ik dus kunnen weten. Dat mijn abonnement begin augustus aangevraagd was en zij mij in halverwege september wisten te vertellen dat 28 september mijn Hi 35 bundel met eindeloos online pas in ging, deed er niet toe.

28 september bericht dat de nummerportering een feit was.  Vanaf dat moment ging ik er dus vanuit dat alles wat ik deed, buiten het bellen naar het buitenland, in mijn bundel zit. Maar nu dus een nog hogere rekening van boven de 200 euro waarvan meer dan de helft aan internet op je mobiel. Dus geen video streaming of zo gewoon internet. Kan dit zomaar of word ik opgelicht door Hi?

Is het mijn schuld dat Hi er zolang over doet om mijn nummer over te zetten?
Hadden zij mij niet duidelijker er op moeten wijzen dat ik daardoor geen bundel had, of is dat mijn eigen fout? Is het fair dat zij de kosten of een deel hiervan vergoeden samen met de provider die mijn nummer moest vrijgeven? Moet ik de tweede rekening betalen, heb een idee dat mijn bundel nog steeds niet geactiveerd is?



Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.