Wisselen van provider - Deel 1:
Op 27 december j.l. zou mijn niuewe abonnement bij Debitel-KPNingaan. Per die datum zou ik dus (metnummerbehoud) kunnen bellen en gebeld worden via Debitel-KPN. Van Orange kreeg ik die ochtend echter nog doodleuk een berichtje dat per die dag mijn nieuwe maandbedrag was ingegaan. Na bellen met de helpdesk werd mij beloofd dat ze dat volgence week zouden kontroleren en dat het evt. afgeboekte bedrag terug zou worden gestort. OK. ik heb vertrouwen in een goede afloop. Ik kon de hele dag echter nog steeds bellen en gebeld worden via Orange. Tot zover deel 1
Wisselen van provider deel 2:
In de loop van die dag (de 27ste december dus) toch maar mijn nieuwe SIM-kaart van Debitel-KPN geprobeerd: ja hoor, ik kon bellen via Debitel. Vandaag (de 29ste) kom ik er achter dat men mij alleen kan bellen vanaf een vaste telefoon en niet vanaf een mobieltje! 2x de helpdesk gebeld (duurde gemiddeld 10 minuten - ieder keer meer dan 8 gesprekken voor mij: zegt dit al iets over de geboden kwaliteit?): ik moest een bepaald nr. bellen en kreeg dan het antwoord: "Uw aanvraag is behandeling" en vervolgens: "Doorschakelfunctie is uitgeschakeld". Hierna moest ik het toestel uit- en weer inschakelen en dan zou het goed zijn. Niet dus. Bij de 3e keer bellen met de helpdesk duurde de reactie iets langer: de betreffende afdeling was niet aanwezig (gek he op vrijdagavond?) en het zou wel iets langer kunnen duren: u voelt em al: dat iets betekend: tot dinsdag 2 januari! Fijne provider en prima helpdesk. Toch? Nog even geïnformeerd bij mijn vorige provider Orange. Die zegt in dit geval niets tekunnen doen omdat de nieuwe provider de overzetting regelt.
Hebben meerdere mensen zulke ervaringen bij het omzetten. Is dit een toevalstreffer (beter: misser) of schering en inslag? En kan ik hier schadeloosstelling vragen?
Groet en fijne jaarwisseling aan allen (ik wordt in ieder geval niet plat gebeld), Joop.