Hallo Iedereen,
Na zoveel reacties op verschillende websites betreffende geblokkeerde Windows Live accounts, niet functionerende programma’s en andere ergernissen wil ik mijn mede mens enige inzage geven in het werk proces van Microsoft en Windows Live.
Het feit is het volgende, indien je account geblokt of zo genoemd gecompromitteerd is zal je via 300 omwegen uiteindelijk bij een zogenoemd validatie formulier uitkomen. In dit validatie formulier wordt je geacht persoonlijke informatie in te vullen met betrekking tot je account.
Op zich niets mis mee , maar mensen vergeten dat de informatie die zij invullen vaak compleet anders is dan zij tijdens het aanmaken van het account hebben op gegeven. Ach ja, mensen sjoemelen nou wel eens met hun geboortejaar en andere zaken het is immers het internet.
Hierdoor wordt het al meteen moeilijker om voor het team te controleren of jij de daadwerkelijke eigenaar bent, wat het echter niet makkelijker maakt is de kwaliteit die Microsoft stelt aan zijn online helpdesk.
Simpel gezegd is alles outsourced naar de goedkoopste aanbieder… Resultaat mensen in het full-time validatie team kunnen zelf geen Nederlands lezen. Dit maakt alles daarom nog moeilijker.
Van wat ik weet zijn er momenteel niet meer dan een hand vol Nederlandse mensen die zich bezig houden met de validatie wacht lijst en die worden veelal full time gebruikt op de interactieve fora’s.
Heb echter moed, want Microsoft probeert continue zijn validatie procedure te verbeteren, ik hoop dat ooit alles soepel gaat lopen, tot die tijd. Geef zo veel mogelijk informatie en hoop dat je bij toeval een Nederlander treft (dit is echter compleet willekeurig, vragen heeft geen zin).