BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

wijzigen abonnement bij Vodafone

Bijdrage door gebruiker
07-10-2008
1 reactie

ik had een 1-jarig SIM ONLY abonnement bij vodafone. medio oktober 2007 werd ik door Vodafone gebeld of ik mijn abonnement wilde verlengen, maar mijn huidige abonnement bestond niet meer. wel hadden ze een opvolger. de sim only 250 min + 100 sms voor 9,95 per maand. hier ben ik telefonisch mee akkoord gegaan. mijn oude SIM ONLY abonnement van 5,95 zou per 5 januari 2008 aflopen. eind januari kreeg ik de factuur binnen en werd ik belast voor het 22,50 SIM ONLY internet abonnement. Vodafone gebeld dat dit niet juist is. men verzekerde mij dat het met de volgende factuur verrekend zou worden. eind januari ben ik voor een half jaar naar naar het buitenland gegaan ivm stage.

gedurende mijn verblijf in het buitenland heb ik mijn nederlandse nummer nooit gebruikt. bij terugkomst in NL bleek dat vodafone elke maand netjes 22,50 van mijn rekening afschreef. terwijl dit eigenlijk 9,95 diende te zijn. vodafone oneindig vaak gebeld maar kreeg nooit een mederwerker aan de lijn. toen maar een mailtje gestuurd.ik kreeg er de volgende reactie op:

Geachte heer Schoneveld, Hartelijk dank voor uw e-mail waarin u aangeeft dat u een ander bedrag nu betaald voor uw abonnement dan u heeft afgesproken. Uw kortingstermijn is verlopen. Uw abonnement is ingegaan op 05-01-2007 en liep tot 04-01-2008. U kreeg gedurende 12 maanden een korting op uw abonnement. Gezien deze periode is afgelopen krijgt u geen korting meer en betaalt u de volledige prijs voor uw abonnement. Ik kan verder geen contractsverlenging in het systeem terugvinden. U bent op dit moment contractsvrij en u mag uw abonnement verlengen. Wilt u uw abonnement annuleren kunt u dit alleen schriftelijk aangeven en u dient daarbij rekening te houden met een opzegtermijn van 3 maanden. Met vriendelijke groet, Sanne CallemeijnVodafone Klantenservice

het vreemde van het verhaal vind ik dat er ook bij werd vermeld dat mijn aflopende abonnement van 5,95 omgezet is naar de opvolger, 22,50 per maand... nogal een groot verschil..

vervolgens het probleem bij een medewerker van vodafone neergelegd. zij kon niets voor mij doen zonder ontvangstbevestiging van mijn nieuwe abonnement. het enige wat ze me aan kon bieden was een nieuw abonnement voor mij. ik heb mijn abonnement vervolgens omgezet. maar mijn tegoeden die ik opgebouwd had in de maanden juli en augutus VERVIELEN ineens.... maar dat werd me er niet bij verteld!

in een brief heb ik bovenstaand verhaal uitgelegd, exlusief het vervallen van mijn tegoeden, omdat de rekening van september toen nog moest komen. de reactie die ik kreeg is als volgt: de verwerking blijkt niet doorgevoerd te zijn door vodafone, verder geven ze aan niet over opnames van het gesprek te beschikken terwijl er DUIDELIJK werd vermeld dat het gesprek op werd genomen om de mondelinge overeenkomst rechtsgeldig te laten blijken.

wat moet ik hier nu mee? ik heb de opta al gebeld en men gaf het advies een brief te sturen en te vermelden dat ik naar de geschillencommissie zou stappen als vodafone het teveel betaalde geld niet terug zou storten... dat heeft helaas niet geholpen...

hebben meer mensen ditzelfde probleem met vodafone gehad?

en welke acties kan ik nog meer tegen hen ondernemen en sta ik sterk als ik naar de geschillencommissie stap?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.