BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Welke rechten heb ik?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
24-04-2006
  •  
2 antwoorden
  •  

Geachte mevrouw meneer,

Allereerst mijn vraag: In hoeverre kan ik bepaalde gemaakte kosten bij een internet provider neerleggen?

Ik zal u mijn verhaal vertellen:

Tijdens onze verhuizing is er het een en ander misgegaan bij het omzetten van het internetplusbellen pakket van KPN.

We hadden het via internet doorgegeven maar dit was blijkbaar niet doorgekomen daar we op 20 maart geen telefonie noch internet hadden. We hebben toen gebeld en de mevrouw van KPN kon ons melden dat we binnen 4 dagen weer telefonie en internet zouden hebben. 3 dagen later kregen we een brief van KPN dat het toch niet mogelijk was doordat een oude ADSL verbinding het blokkeerde. Wanadoo had zijn werk niet goed gedaan want de oude bewoners hadden al 3 maanden daarvoor aangegeven dat ze zouden verhuizen en dat ze de adsl wilden opzeggen. Het bleek niet in bewerking genomen te zijn waardoor wij tot 4 april moesten wachten.Eindelijk op 4 april gingen we weer naar Primafoon om het via de KPN nogmaals te regelen. Tot onze grote verbazing bleek er nu een verhuistijd van 3 wekennodig te zijn. Ze vertelden ons dat onze modem (livebox) niet persoons- maar plaatsgebonden is en dat wij dus een nieuwe moesten krijgen. Boos en teleurgesteld wegens het feit 3 weken te moeten wachten zat er niets op dan akkoord te gaan en zo kregen we een brief dat onze lijn op 21 april weer aangeslotenzou zijn. Afgelopen vrijdag (21 april) geen signaal en zaterdag via primafoon te horen gekregen dat ze er nog mee bezig zijn...Wat betreft mijn vraag:

Welke stappen mag ik ondernemen tegen KPN en Wanadoo?

Dankzij wanadoo hebwe op 2 maanden lang geen internet en telefonie gehadmaar wel kosten gemaakt voor deze maanden (bij KPN). Kan ik dit bij hun neerleggen tezamen met de kosten voor het mobiel bellen?

Ben ik gemachtigd om de automatische incasso van de KPN in te trekken en pas weer met betalen te gaan beginnen tot zij ons weer internetplusbellen leveren? En kan ik dan de gemaakte kosten voor het mobiel bellen bij hen declareren?

Hopende op een antwoord. Met vriendelijke groeten,TGW Brundel

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.