BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Wat te doen bij onvolledige informatie?

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
26-10-2006
  •  
12 antwoorden
  •  

Beste mensen,

Tot anderhalve maand geleden gebruikte ik Chello internet. Op zich geen problemen mee, maar iedereen vertelde mij dat dat goedkoper kon. Na veel informeren hoorde ik ook van verschillende mensen dat XS4all de beste is.

Zodoende ging ik verdere informatie verzamelen van de website en via de telefoon. Er werd mij verteld dat ik een deel aan kpn voor de telefoonlijn moest betalen en een deel aan XS4all. Dat samen zou op € 39,95 (ADSL Lite) uitkomen. Dat zou 10 euro goedkoper zijndan mijn Chello-abonnement, dus ik beslootover te stappen.

Nu is alles inmiddels aangesloten en krijg ik mijn rekening binnen. Moet ik aan de KPN € 19,95 betalen voor mijn abonnement van ADSL en nog eens zo'n 20 euro voor de telefoon. Daarnaast moet ik ook nog € 19,95 aan XS4all betalen. Na een aantal telefoontjes blijkt dat juist te zijn, maar erg leuk dat dat pas duidelijk wordt gemaakt nadat alles al is omgewisseld. Ik blijk nu duurder uit te zijn dan mijn Chello abonnement. Kan ik wat doen aan zo'n slechte verkoop. Ikzelf had te weinig verstand van zaken om te weten hoe dat werkt met die betalingen.

Nu is er nog iets misgegaan. Bij XS4all zou ik een monteur krijgen. Ik had met de KPN afgesproken dat ze de telefoonlijn een week eerder aan zouden sluiten. Blijkt die niet te werken. Door werkzaamheden buiten mijn huis was de lijn kapot. Dat zou nog zeker een week gaan duren. Moest ik de monteur afbellen. Ik dacht zelf dat dat nog ruim op tijd was, bijna een week voordat die zou komen. Maar ik mag wel voor de kosten opdraaien van een monteur die nooit geweest is. Terwijl ik er niets aan kan doen dat mijn lijn niet in orde is.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Vriendelijke groet,

Ingrid

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.