Op 28 juni 2011 heb ik een nieuwe macbook aangeschaft. Ik ben er altijd heel zuinig op geweest en heb hem alleen thuis gebruikt.
Maandag kwam ik er bij thuiskomst achter, dat het beeldscherm een rare zwarte barst aan de binnenkant van het scherm vertoonde en er allemaal strepen over het beeld liepen. Hij stond op tafel te downloaden toen ik vertrok.
Dinsdag ben ik direct naar de istore gegaan waar ik hem 42 dagen eerder had gekocht. Zij vertelde me, dat er een barst zit in het LCD scherm (dus niet het buitenste scherm, maar in een van de onderste lagen). Ze bekeken de buitenkant en aan de achterzijde zat een klein butsje, maar dat kon het volgens hen niet veroorzaakt hebben. Ik heb ook geen idee hoe dit er komt aangezien hij altijd op tafel of op de bank heeft gestaan.
De reperatie zou 600 euro gaan kosten, waar ik enorm van schrok. Ik ging er vanuit, dat het binnen de garantie zou vallen aangezien ik hem net heb aangeschaft en het iets van binnen uit is, dat kapot gaat. Ze raadde me aan Apple zelf te bellen om te vragen of er mogelijkheid was tot het vergoeden van de kosten om het te repareren. Ik heb hen gebeld (10 euro aan belkosten aangezien ik enorm lang in de wacht stond, maar afijn) en zij verwezen me terug naar de istore. Van het kastje naar de muur dus. De istore beloofde contact op te nemen met apple en dit kreeg ik vandaag te horen:
We hebben voor u overlegd met Apple voor een uitzondering voor het vervangen van het display op hun kosten.
Helaas is dit verzoek afgewezen. De barsten in het LCD scherm duiden op uitoefening van druk van buitenaf, waarbij er geen beschadiging is op de buitenste laag van het scherm. Waarschijnlijk heeft er op enig moment een voorwerp tussen de clamshell en het toetsenbord gelegen. Een kleine beschadiging op het randje van de clamshell onderbouwt deze uitleg. Om u toch tegemoet te komen bieden wij u een korting aan op de arbeid en op het onderdeel.
Echter;
1) ik heb al mijn spaargeld in de computer gestoken en heb geen 450 euro om hem te laten maken (bijna de helft van de nieuw waarde!)
2) Ik vind, dat de fout in het product ligt, niet bij mij. Dit kan toch niet zomaar gebeuren met een macbook die goed is?
3) Als er iets tussen zou hebben gelegen (wat absoluut niet het geval is geweest, want het scherm stond open), wat heeft de kleine beschadiging aan de buitenkant achter (!?!?!) daar dan mee te maken?
Vreemd verhaal en enorm vervelend! Heeft iemand hier ervaring mee of kan iemand me helpen wat ik nu het beste kan doen?