Beste meneer/mevrouw,
Al geruime tijd heb ik te maken met het bedrijf SchalkGSM te Haarlem. Mijn toen nog vrij nieuwe LG Nexus 4 was in het water gevallen en ter reparatie weggebracht naar SchalkGSM. Aldaar werd mij verteld dat de waterschade te repareren was. Het zou aan het scherm liggen en met een nieuw scherm zou deze weer functioneren. Kosten: €180,-. Met deze afspraak heb ik mijn telefoon toen ingeleverd. Een week of 2-3 later kon ik de telefoon ophalen. Hij was volgens hen gemaakt. Eenmaal thuis echter, deed ik mijn sim-kaart in de mobiel en kwam ik erachter dat deze geen netwerkverbinding maakte. De sim deed het in een andere mobiel wel dus moest het aan het toestel liggen. Dus weer terug naar SchalkGSM. Zij namen de telefoon weer keurig in ontvangst en zouden deze wederom repareren. Een ruime week later werd ik gebeld dat er nieuwe hardware voor de netwerkverbinding in was gezet. Kosten €60,-. Dat was niet de afspraak. Het toestel zou gemaakt worden voor €180,- en zou dan weer naar behoren functioneren. Zij claimden echter dat het toestel alleen voor een schermreparatie was weggebracht en dat zij niet konden weten dat het water ook de netwerk-hardware had aangetast. Vooraf was niet gemeld dat extra kosten tot de mogelijkheden zouden behoren. Ik zat al voor 180,- in het schip dus besloot toch weer te betalen. Het toestel zou het immers weer doen. Even later maakte ik thuis het doosje openen merkte meteen op dat de sim-kaart houder ontbrak! (deze kan worden losgekoppeld als een soort uitschuifbaar laatje). Meteen gebeld naar SchalkGSM en het bleek dat zij deze kwijt waren geraakt. Er werd een nieuwe besteld die ik een paar dagen later op zou kunnen halen. Op de afgesproken dag ging ik naar de winkel en kreeg ik te horen dat de sim-houder nog niet binnen was. Ze waren even vergeten dit door te bellen. Goed, weer een paar dagen later was de sim-houder wel binnen en moest ik dus weer naar de winkel toe. Daar aangekomen bleek dat ze het verkeerde houdertje hadden besteld! Dat werd dus weer een week wachten en weer terug naar de winkel. Deze keer was het wel de goede sim-houder. Ik besloot het netwerk aldaar te testen en wederom deed deze het niet. Op aandringen van mijzelf testte een werknemer mijn mobiel daar met een andere sim-kaart en daarmee werkte de mobiel. Het moest dus aan mijn sim-kaart liggen. Vandaag kwam mijn nieuwe sim-kaart binnen. Kosten: €15,25. Na enige keren proberen en testen in andere mobieltjes blijkt dat mijn Nexus 4 een sim-kaart soms heel even (enkele minuten) leest en daarna weer het netwerk eruit gooit. De mobiel is dus nog steeds niet gemaakt! Zojuist belde ik daarom dus voor de zoveelste keer met SchalkGSM. De wanhoop nabij vroeg ik wat er zou gebeuren als het probleem niet te verhelpen zou zijn. Aan de telefoon werd mij toen lacherig verteld dan het dan op zou houden. Ik kan de telefoon dan weer ophalen en dan is het wat hun betreft klaar. In dat geval heb ik dus €240,- aan hen betaald, kosten gemaakt voor een nieuwe sim-kaart en voor 8(!) keer op en neer rijden met als eindresultaat helemaal niets!
Excuses voor het lange verhaal maar ik wilde voor de duidelijkheid de gehele gang van zaken voorleggen. Dan nu mijn vraag: Wat kan ik tegen deze mensen doen? Ik wacht al ruim 2 maanden op een reparatie die volgens hun website 30 minuten zou moeten duren! Alle hulp is welkom!
Met vriendelijke groet,
Yuri