BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Wanadoo Livebox

Bijdrage door gebruiker
14-09-2005
3 reacties

Onlangs ben ik overgestapt van adsl via Wanadoo/KPN naar adsl via Wanadoo Family. Per maand scheelt dit zo'n 25 euro.Aangezien ik zelf al een modem/router had heb ik niet gekozen voor de Livebox die je via Wanadoo kunt huren voor 1 euro per maand.Op 7 September zou de aansluiting worden overgezet maar helaas geen internet/mail, etc.Telefoontje met de helpdesk leerde dat de KPN waarschijnlijk nog bezig was met de overzetting.Op 8 September nog steeds niets en dus weer de helpdesk gebeld.De medewerker aan de andere vertelde dat het ook aan mijn (door hun niet ondersteunde) router kon liggen. Hij bood aan om een Livebox op te sturen en het daarmee te proberen. Mocht ik intussen wel verbinding hebben kon ik de Livebox binnen 7 dagen terug sturen.Toen op 10 September de Livebox werd bezorgd had ik inmiddels al internet-verbinding. Het bleek een afwijkende instelling aan mijn router te zijn.Maandag 12 September de helpdesk gebeld en gevraagd hoe het ding terug te sturen. De medewerkster vertelde mij dat ze een speciale box zou sturen om het ding in te verzenden.Dinsdag 13 September werd ik tegen de avond gebeld door iemand van Wanadoo. Hij vertelde mij dat ze mijn verzoek helaas niet konden 'honoreren'.Op mijn vraag waarom dit niet kon vertelde hij dat ik op 8 September een Livebox had besteld en dat ik hiermee een kontrakt was aangegaan voor de duur van 12 maanden.Kokend van woede vertelde ik het verhaal dat zijn collega mij had verteld over de 7 dagen maar hij kon hier niets mee; hij deed alleen maar zijn werk. Ik had nu eenmaal een kontrakt afgesloten en dat is bindend.Op de vraag of ik dan misschien een kopietje kon krijgen van dat kontrakt antwoorde hij dat zoiets helaas niet mogelijk was!Woedend over deze volksverlakkerij heb ik daarna wederom de helpdesk gebeld, om opheldering gevraagd en kreeg toen een ander verhaal te horen. Deze medewerker vertelde namelijk dat er zoiets is als de wet 'kopen op afstand' en dat je als consument recht hebt op retouneren/annuleren binnen 7 dagen.Hij heeft mijn 'case', die inmiddels gewoon gesloten was, weer geopend en zou mij alsnog een verzendbox gaan toesturen.Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen.Zou wel graag willen weten hoe dit nu eigenlijk precies in elkaar steekt en welke medewerker gelijk heeft.In ieder geval zou ik Wanadoo het advies willen geven om alle medewerker voortaan naar dezelfde cursus te sturen zodat dit soort langs-elkaar-heen-gepraat tot het verleden gaat behoren!

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.