Beste lezers,
Ik ga hier een aantal voorwaarden geven waar je als consument toch wel enige waarde aan hecht op het moment dat je een mobiel telefoon abbonnement wilt gaan nemen en ben graag benieuwd wat jullie hier van vinden.
Om te beginnen heb je bij Telfort een betaalde klantenservice van 10 cent p.m.. Nou zou dit niet zo erg zijn als je dan ook echt een goede en snelle afhandeling hebt bij de klantenservice. Als je dan vervolgens altijd een wachttijd hebt van minimaal een paar minuten ga je toch al gauw denken dat dit misschien toch gewoon een beetje geldklopperij is. Dan buiten dit feit om hebben ze ook nog om de haverklap storing waardoor ze je ook niet kunnen helpen en word je vriendelijk gevraagd om later die middag of de volgende morgen nog even terug te bellen. Kennelijk heeft Telfort echt geld tekort, want de 10 centjes komen overal vandaan. Een klein gat in de begroting is bij Telfort dus door een aantal storingen zo verholpen.
Als je bij Telfort een toestel laat repareren moet je goed opletten, want bij Smartcare krijg je hem gewoon stukker terug dan dat je hem opstuurt of ze maken hem gewoon niet terwijl ze zeggen hem wel gemaakt hebben. Dan komt er nog het zogenaamde testen bij wat eigenlijk in feite nergens op slaat, omdat je nog steeds dezelfde problemen hebt (zo niet erger) die je zo duidelijk omschreven had bij de betaalde klantenservice. Het mooie van Telfort is dan wel dat je bij constatering van 3x hetzelfde probleem en hij na 3x opsturen nog niet gerepareerd is je een nieuw toestel krijgt. Kijk dat is nou een mooie belofte. Werkt alleen niet als ze je vertellen dat je je toestel nu gewoon voor de 5e keer op moet sturen.
Als je bij Telfort je rekening te laat betaald en je dus word afgesloten kan je dus ook je klantenservice niet bereiken met de vraag hoeveel je over moet maken of waar naartoe. Voor de klantenservice moet je namelijk betalen en dat kan niet als je afgesloten bent. Het mooie is dan wel dat als je het overmaakt wat gemiddeld 1 dag duurt dat ze op het moment dat de betaling binnen is er 48 uur voor gerekent word vanaf dat moment voor dat je aangesloten word.
Even weer terug naar de betaalde klantenservice. Aangezien ik nog steeds niet begrijp waar die 10 centjes heen gaan krijgen ze dan misschien een goede opleiding? Nou u zou het misschien denken, maar als ze allemaal wat anders zeggen en kennelijk niet weten waar ze over praten valt dat idee toch al gauw weg.
Ik zou zo nog uren door kunnen gaan en het verhaal nog langer kunnen maken dan het is, maar ben meer benieuwd wat jullie ervaringen hierin zijn.
Mijn standpunt is dus in ieder geval als je naar een provider gaat ga dan in ieder geval niet naar telfort als je enige vorm van service of dergelijke verwacht want dat woord kennen ze hier niet.