26-05-2007 - HP pavillion dv 9000 = type dv9313 EA gekocht bij Vobis in Middelburg
23-06-2007 - geinstalleerd opgehaald bij Vobis
Heb herstelschijven gemaakt volgens gebruiksaanwijzing maar cd/dvd RW eenheid gaf allemaal problemen. Heb dit gemeld bij Vobis en de baas zelf adviseerde mij om contact op te nemen met HP. Dit heb ik gedaan en zijn boden aan om de PC op te komen halen en te repareren.
26-06-2007 Hp heeft de laptop bij mij thuis opgehaald
10-07-2007 Hp heeft hem teruggebracht, een webcam vervangen en een CD/DVD RW eenheid vervangen.
Omdat ik geen recoverydvd op de juiste manier heb kunnen voltooien, had ik geen vista meer en omdat deze standaard er niet worden bijgeleverd had ik volgens vobis recht op een Vista dvd, dus adviseerde de baas van Vobis weer dat ik moest bellen en op mijn strepen moest staan om die DVD opgestuurd te krijgen omdat ik daar recht op had. Dus ik weer contact met HP opgenomen, lukte niet en toen uiteindelijk Vobis weer bij HP situatie uitgelegd en ik zou Vista opgestuurd krijgen.
01-08-2007 kreeg ik mijn vista dvd over de post.
Computer opnieuw geinstalleerd (heb ik zelf gedaan) heeft het heel de tijd goed gedaan tot begin november, viel het beeld steeds weg.
Vanalles geprobeerd, zelf de computer helemaal leeg en opnieuw geinstalleerd, maar beeld bleef uitvallen. Strepen in beeld en in bios.
15-11-2008 terug bij Vobis heeft een medewerker er echt zijn best op gedaan en van alles geprobeerd het beeld bleef uitvallen, op ander beeldscherm aangesloten en deze gaf ook ineens strepen in beeld, dus het scherm is in orde maar de grafische kaart of moederbord moet worden vervangen. Ik had een jaar garantie en deze is dus vervallen. Dan gaat het mij meer dan 400 euro kosten van een laptop van 1239 euro van 1,5 jaar oud, die amper 1 jaar is gebruikt.
De baas van Vobis raad mij weer aan om contact met de fabriek op te nemen, maar die laatste verteld mij dat de verkoper verantwoordelijk is voor de producten die hij verkoopt en dat hij het op moet lossen. En wat allemaal vooraf is gebeurt had hij ook zelf moeten oplossen voor mij en niet dat ik het allemaal zelf moest oplossen. Bovendien had Vobis mij gewoon in het begin al een andere computer moeten geven en mij niet opschepen met het zelf op te lossen met HP. De laptop was niet eens gebruikt en al kapot.
Nu ben ikafhankelijk wat Vobis zegt. Ik heb mijn verhaal eerlijk verteld tegen hem en hij reageerde gelijk van, nou stuur maar een brief dat je het er niet mee eens ben, maar dat wil ik niet want ik wil met hem overeenkomen dat die laptop voor een redelijk bedrag word gemaakt. Deze is te duur en te kort gebruikt voor zo'n dure reparatie. Wat moet ik nou
Heb voorgesteld dat ik de helft wil betalen en hij ook de helft, morgen krijg ik antwoord.