BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA. In september is Kassa weer terug op tv!

Voorgelogen

Bijdrage door gebruiker
  •  
  •  
20-01-2007
  •  
2 antwoorden
  •  

Maart 2006 werd ik gebeld door een medewerker van Orange die vroeg of ik mijnGSM abonnement wilde verlengen.Ik wastoen bezig metverhuizen en omdat ikin mn nieuwe woonplaats erg slechte Orangeontvangst had, vertelde ik dat ik juist mijn abonnementwilde beeindigen. De medewerker vertelde mij, dat de ontvangst aanstondsprima zou zijn door plaatsen van nieuw zendmateriaal. Ook kon ik een nieuweGSM krijgen. Ik heb toen duidelijk aangegeven dat alleen opVOORWAARDEvan goede ontvangst,het abonnement verlengd kon worden.

Na een maand in onze nieuwewoonplaatswas ontvangst nog steedserg slecht.(je kon alleen bellen voor het open raam boven)Orange klantenservice gebeld.Medewerker vertelde ons dat er inderdaad een antenne was bij geplaatst in de buurt, maar deze wasniet van invloed in onze woonplaats.De mederwerker adviseerdeom schriftelijk op te zeggen.

29 juni 2006stuurde ik aangetekend, een schriftelijke opzegging. Hierin duidelijk de bovenstaande situatie vermeldend.

12 julikreeg ikeen brief van Orangewaarin niet werd ingegaan oponze brief maar met een aantalherhalingen van niet van toepassing zijnde regels waarmeevolledig langshet door mij vertelde verhaal ingegaan werd.

op 13 juli belde ik de klantenservice en legdeWEER het verhaal uit. De medewerkster begreep ons verhaal en zei letterlijk "Dit kan echt niet, ik zalnogmaals voor u vragen of uw abonnement beeindigd kan worden". Enkele minuten laterzei ze "Sorry, ik kan er niets aan doen, u moet toch betalen". Ik heb toengezegdbij mijn standpunt te blijven, zij heeft dit in dePC ingevoerd

Nu blijft Orange rekeningen sturen en beeindigd de verbinding.

2 januari 2007 Ontvangik vanOrange een briefover betaling van hetabonnementsgeld, omdatik "niet gereageerd" heb op hun rekeningen.

Op 6 januari schreefik weer een brief naar Orange,datik welzeker gereageerd heb en stel hun de vraag wat ze er zelf van vinden dat een medewerker mij op belt en valse toezeggingen doet over de ontvangst, om mij een abonnement verlenging aan te smeren.Ook vraag ik nog, met wat voor recht Orange ons verplicht te betalen. Er staat namelijk niets zwart op wit, wat verlenging van 1 JAAR bevestigd. Bovendien heeft Orange de verbinding inmiddels beeindigd.

Op 19 januari belt een Orange mederwerker op, als reactie op de laatste brief. De medewerker ontkent glashard dat zijn collega, die de betere ontvangst toegezegd heeft, dit gedaan zou hebben. Ikwijs er op, dat dit een welles- nietes spel wordt, en vraag waar ze de overeenkomst zwart op wit hebben, ik hebnl nooit getekend voor 1 jaar verlenging. Hij zegt dat het ontvangstbewijs van de GSM hiervoor geldt, maar hier staat niets op over 1 jaar termijn.Bovendienzegt hij ineens ook, dat de Orange ontvangst wel voldoende is in mijn woonplaats. Wat mij betreftwasOrange een half jaar geleden welkom geweest om hier de ontvangst tecontroleren. Nu ikal een half jaar bij Vodafone zit, die wel goede ontvangst biedt, is dit natuurlijk helemaal niet meer zinnig. Orange heeft zelf gekozen om toen niet serieus op mijn opzegging in te gaan.

Als ik hem vraag, wat dan de reden is dat hij belt, want datOrange wat mij betreft beter gelijk kan proberen een incassobureau in te schakelen, lijkt het mij of hij zelf weet dat hij geen sterk punt heeft, want hij draait er wat omheen en zegt dat het toch erg vervelend is om zo'n bureau in te schakelen. Omdat ik mij niet laat omkletsen om toch te betalen, beeindigen wij het gesprek.

Ik verwacht nu dus een incasso bureau. Kan iemand mij raad geven over hoe het nu het beste verder kan?

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.