BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone- Typhone; ongevraagd draadloos internetabbo ?!

Bijdrage door gebruiker
10-01-2010
3 reacties
Al jaren ben ik een trouw Vodafone-klant. In de afgelopen jaren heb ik meerdere abonnementen gehad, voor zowel mijn bedrijf als prive. Onlangs heb ik nog een mobiel abbo afgesloten. Omdat ik dit telkens had gedaan via Typhone, deed ik dit ook nu weer. In de Typhone-advertentie stond dat je bij dit 2-jarig telefoon-abbo een simpele mobiele telefoon en een laptop ontving en dat je een maand gratis mobiel-internet uit mocht proberen. Ik dacht op dat moment dat de maand gratis internet was bedoelt voor de mobiele telefoon, omdat ik een mobiel telefooncontract aangingen. Bij het ontvangen van de spullen besloot ik het internet ‘op een later tijdstip wel eens te proberen’.

Het eerste jaar zou ik 50% korting krijgen en betaalde ik slechts 13,75 i.p.v 27,50. Daar de 3e keer ruim 30,= van mijn rekening werd afgeschreven, heb ik contact opgenomen met Vodafone. Ik kreeg te horen dat ik betaalde voor 2 mobiele nummers. Omdat zowel de telefoniste als ik er niets van begreep, werd ik doorverwezen naar Typhone, waar ik te horen kreeg dat het 2e mobiele nummer het nummer was voor gebruik van draadloos internet, die ik tot dat moment nog niet had uitgeprobeerd. De telefoniste legde uit dat bij dit telefoon-abbo één maand gratis draadloos internet zat die je in de eerste maand van het telefoonabbo moest uitproberen. Wilde je na die maand geen gebruik meer van maken van het draadloze internet, dan moest je het binnen die maand opzeggen en deed je dit niet, dan zat je vast aan een 2-jarig draadloos-internet-abonnement voor een computer, ad 19,95 p.m.. Ik was met stomheid geslagen.

Toen ik vertelde dat mij dit geheel niet duidelijk was geworden uit de advertentie, vertelde ze dat ik niet de enige was. Ze had al veel mensen te woord gestaan die net zo verrast waren als ik. Ook uit het contract, waar dit abbo word vermeld als ‘Vodafone Nationaal Standaard Vaste Kosten’ had ik niet begrepen dat het om een draadloos-internet-abbo ging. Toen ik vroeg of er een oplossing bestond om van dit ongevraagde abbo af te komen, vertelde ze dat er niets aan te doen viel. De komende 2 jaar zit ik vast aan een draadloos internetcontract, die ik niet eens nodig heb, aangezien ik al een internetabbo heb. Ik voel me dan ook enorm belazerd en zal dit gevoel de komende 24 maanden houden, daar ik de eerste 12 maanden niet 13,75 ga betalen maar 33,70 en de 12 maanden erna zelfs 47,45. Inmiddels heb ik het mobiele internet uitgeprobeerd waarbij mij duidelijk is geworden dat de verbinding traag en de lay-out slecht is.

Ik vind deze verkapte manier van ‘verkopen (aansmeren)’ allerminst klantvriendelijk en zou graag een oplossing zien. Weet iemand of ik hier iets aan kan doen en zo ja, hoe ?!
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.