Beste Kassa,
Ik heb op 21 Juli vorig jaar een internet, telefoon en HDTV abonnement afgesloten bij Vodafone Thuis.
Vanaf de eerste dag is het administratief al een rommeltje daar.
In de eerste plaats hadden ze mijn glasvezel modem die door een installateur is geïnstalleerd verkeerd aangesloten waardoor ik wel Internet, telefoon en HD tv had maar verder door het hele huis geen analoog TV meer kon kijken. Hierop heb ik contact opgenomen met de helpdesk van Vodafone (á €0,10 ct.) per minuut. Na een lange tijd in de wachtrij gehangen te hebben werd ik eindelijk geholpen en werd de modem doorgemeten, deze had geen verbinding en er werd mij verteld dat dit binnen 24 uur automatisch opgelost moest zijn anders moest ik nog maar even contact op nemen met de helpdesk. Hierover nog 2x gebeld in een tijdsbestek van 1 week en telkens werkte het niet. Uiteindelijk een afspraak gemaakt om de modem te laten vervangen, (hiervoor weer een middag vrij moeten nemen) uiteindelijk na het vervangen van de modem werkte ook analoog tv weer in het huis. de modem was dus verkeerd gemonteerd..
Ik had hierover een klacht ingediend bij Vodafone en zou uiteindelijk €5,- korting krijgen op mijn volgend factuur hierbij ging het weer fout en heb ik het uiteindelijk 2 maanden later pas gecrediteerd gekregen. Al met al een belkosten van ongeveer 15,- en een extra middag vrij moeten nemen en wat krijg je terug van Vodafone €5,- het is een beetje een belediging.
Afijn de diensten die zij leveren waren prima dus heb ik mij daar niet verder druk om gemaakt.
6 November heb ik mijn internet abonnement van 30Mbit naar 50Mbit laten verhogen. en mijn extra zender pakket laten vervallen. De volgende dag had ik meteen sneller internet en alles ging goed, Mijn extra zender pakket zou tot eind december actief blijven i.v.m. de opzegtermijn. Maar eind december kreeg ik een factuur voor Januari en hier stond de extra zender pakket weer op. Hierover heb ik op 24 december een e-mail gestuurd naar de helpdesk (dit omdat bellen weer 10ct per minuut kost.) op 4 Januari had ik nog geen bericht gehad van Vodafone en heb dan uiteindelijk maar besloten om toch te gaan bellen (totale belkosten helpdesk €10,00). Ze hadden het direct aangepast. Hierbij heb ik aangegeven dat ik het bedrag zou storneren en ik een aangepast factuur zou krijgen van Vodafone zodat ik die over kon maken. Dit factuur heb ik helaas niet ontvangen. wel een betalingsherinnering. hierop heb ik weer een mail gestuurd naar Vodafone (hier moet ik tot op de dag van vandaag nog antwoord op krijgen).
Ik wil nu mijn abonnement opzeggen bij Vodafone thuis omdat ik vindt dat ik niet serieus genomen wordt als klant, dus ik had ingelogd op mijnvodafone.nl en nu zag ik tot mijn verbazing dat het abonnement op 6 november 2013 afloopt i.p.v. 21 juli de dag dat het geleverd werd.
Hierop uiteraard meteen een e-mail gestuurd en nu werd ik wel snel beantwoord. hun antwoord hierin is.
Omdat u uw abonnement op 6 november heb verhoogd gaat u automatisch een nieuw contract aan voor een jaar.
Nu is mijn vraag na dit lange verhaal. Kunnen hun zomaar zonder dit aan te geven bij een wijziging in je abbonement het contract verlengen voor een jaar? ze hebben dit niet telefonisch nog mondeling nog op de website aangegeven aan me.
Mensen neem geen Vodafone als je geen (administratieve ellende wil, je wordt gewoon niet serieus genomen)
Met vriendelijke groet,
J.F. van der Heide