BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone struikrovers

Bijdrage door gebruiker
07-09-2011
10 reacties
Jaren was ik tevreden klant bij Vodafone.
Onder mijn naam/adres had ik 2 nummers in gebruik.
Zelf het nummer ...71 en mijn vrouw het nummer ...61.
Reuze makkelijke nummers waar we zeer aan ‘gehecht’ zijn en op ontelbare
plaatsen aan ons zijn gekoppeld. Voor b.v. mijn dementerende schoonmoeder en mijn 83-jarige vader de enige nummers die ze kunnen onthouden.
Het laatste abonnement bij Vodafone was het zogenoemde 360-abo.
Hierover, en vooral over de bijgeleverde GSM waren we heel ontevreden.
Ik heb die klachten dan ook middels een brief bij V. gedeponeerd.
Als snel kreeg ik reactie hierop in de vorm van een telefoontje en de bijgesloten brief.Hierin werd een interessant voorstel gedaan waarvan wij graag gebruik wilden maken.We zouden alle twee gaan kiezen voor eenzelfde abonnement.

De betreffende GSM’s zouden gratis zijn bij een ‘prijs’ van ongeveer €19,.. p/m.
Uiteraard zouden de maandkosten na 1 jaar hoger worden.
Het telefoongesprek met [Edit redactie] van de klantenservice van V vond plaats op 27 juli en betreffende brief ontvingen wij op de 28ste.

Op zaterdag 30 juli gingen wij met de betreffende brief naar de Vodafone-shop.
Het was daar erg druk en ik kon een van de V-medewerker, die voorbij flitste ‘vangen’ en liet hem snel bedoelde brief zien. Zijn reactie: “Tja meneer .... dat staat wel in die brief maar zo snel gaat dat niet! U moet hier echt na het weekend mee terug komen”. Zo gezegd zo gedaan.

De opvolgende maandag wilden we nog even via de site van V bekijken of we wel zouden gaan voor betreffende GSM + bijbehorend abonnement.
Tot onze grote schrik bleek V bijna dubbel zo duur te zijn geworden per 1 augustus.De GSM moest opeens ruim €90 per stuk worden bijbetaald en het abonnement stond opeens op €35 p/m en na 1 jaar ruim € 44! Ik zag dus al een heel zware bui hangen en heb telefonisch contact opgenomen met de V-medewerkster waarmee ik 27-7 al had gesproken en die me betreffende brief had gestuurd.

Zij begon al met de twijfel uit te spreken of het daadwerkelijk zo was gegaan in de Vodafone-shop. Zat ik te liegen dan? Ik kon zelfs 4 getuigen geven van hetgeen daar gebeurt was! Zij kon/wilde uiteindelijk niet meer doen dan voor 1 jaar op beide abonnementen een korting te geven van €10 p/m. Een absoluut onacceptabel aanbod in mijn ogen. Ik heb dat ook duidelijk uitgesproken en daarbij duidelijk gemaakt dat ik heel boos was over wat in de shop gebeurd was en de gevolgen die dat voor mij zou hebben. Ik heb dan ook duidelijk gezegd dat ik daarom bij Vodafone zou weggaan en en klantvriendelijkere en goedkopere provider zou gaan zoeken. Zij sprak uit dat heel jammer te vinden en wenste mij heel veel succes daarmee.

Wij zijn meteen de T-mobileshop binnen gestapt en na ons slecht-ervaringverhaal met Vodafone te hebben gedaan, meteen tot een overeenkomst met T-mobile gekomen.

Voor wat betreft onze GSM-nummers werd uiteraard meteen portatie aangevraagd. Blij en in de veronderstelling dat uiteindelijk toch alles goed kwam, gingen wij naar huis met onze LG Optimus 2X speed GSM’s.

wordt vervolgd :
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.