Op 21 oktober heb ik een pre-order voor de Iphone 4s gedaan bij Vodafone. Zoals de vermelding op de website vertelde "bestel nu uw Iphone 4s en heb hem als eerste". 2 losse toestellen heb ik besteld, want mijn abo bij een andere provider is nog niet afgelopen. Met ideal betaald dus onmiddelijk het geld van mijn rekening afgeschreven. Ik kreeg ook een email waarin de bestelling werd bevestigd, maar dat het toestel nog niet leverbaar was. Logisch natuurlijk want pas beschikbaar vanaf 28 oktober. Sinds de eerste email nog een email ontvangen dat het toestel nog steeds niet leverbaar is. Heb dus maar eens gebeld met de klantenservice, bij ieder contact was het verhaal anders; uw toestellen zijn onderweg; ze komen zaterdag; ze komen 11 november etc etc. Uiteindelijk vandaag contact gehad met Dynalogic en die gaven aan dat een van de toestellen in backorder staat. Misschien het einde van de week komt hij binnen.
U snapt hoe ik mij voel; ik bestel op basis van pre-order, betaal 50€ per toestel meer dan in de losse verkoop en mag nu wachten......
Cancellen vind ik op dit moment ook geen fijn idee want het zal ongetwijfeld weken duren voor ik mijn geld weer terug heb.
Nu vraag ik mij wel af of deze gang van zaken niet erg vreemd is, immers ik mag toch wat van een pre-order verwachten. Ik heb het idee dat Vodafone de pre-orders ziet als omzet die ze lekker kunnen binnenhalen en er geen verplichting aan hun zijde is om ook snel uit te leveren.
Daarnaast is de helpdesk hopeloos omdat je gewoon geen concrete info kunt krijgen.
Ik vraag me af of ik op bovenstaande ook nog verdere actie zou moeten nemen en zo ja welke...
Het leuke van een nieuw "speeltje" raakt er wel vanaf zo.