Geachte lezer(s),
Op 21 februari jl. heb ik bij Vodafone een tv- en internetabonnement besteld welke gisteren (1 april) geactiveerd en aangesloten is. Deze 1 april is destijds opgegeven ivm het vervallen van mijn oude abbonement. Ik heb het abbonement afgesloten via Easyswitch (online)
Nu, 1 dag na deze oplevering, ben ik ontevreden over een aantal technische zaken. De onderste alinea gaat hier nader op in, maar is niet (direct) relevant voor mijn vraagstelling.
Heb ik bij een dergelijk abbonement recht op een bedenk- en zichttermijn recht vanaf het moment van de bestelling, of heeft het betrekking op de periode waarin ik het product kan uitproberen cq. de zicht/uitprobeertermijn?
Ik wil namelijk per direct mijn abonnement opzeggen, alleen doet Vodafone overkomen alsof met de aanvraagdatum van het abonnement deze termijn ingaat. In de digitale bevestiging die ik van dit bedrijf heb mogen ontvangen, doet zij dit namelijk lijken:
"Op 23-02-2015 hebben we je aanvraag met klantnummer GDZ40053 in behandeling genomen. ...... Nadat je veertien dagen bedenktijd zijn verstreken, belt onze installatiepartner Guidion je op voor het maken van een afspraak met de installatiemonteur."
In de bevestiging van de aansluiting, zegt zij echter:
"Je Vodafone Thuis abonnement is geactiveerd op 31-03-2015 (officiële ingangsdatum)"
Tot slot: in de mailing met Vodafone (de bevestigingsmail), geeft Vodafone aan dat:
"Bedankt dat je voor Vodafone Thuis hebt gekozen. Een goede keuze, want met Vodafone Thuis kun je je abonnement helemaal naar eigen wens samenstellen. En je kunt je abonnement gewoon iedere maand weer wijzigen. Helemaal gratis. Zo betaal je altijd alleen voor wat je gebruikt."
Is het zo, dat ondanks de algemene voorwaarden afwijken van bovengenoemde tekst (ik moet de volledige maandtermijnen over een duur van minimaal één jaar betalen), ik aanspraak kan maken op bovengenoemde tekst? En als ik dus per ommegaande stop met de diensten, ik niet meer hoef te betalen?
Hoe sterk sta ik al met al?
________
Technische informatie:
Bij mijn vorige UPC abonnement was het mogelijk om de resolutie over het HDMI kanaal in te stellen (Bij bijv. KPN, Telfort ook mogelijk). Bij Vodafone is deze 'vast' op 1920x1080 en niet aanpasbaar. Waar ik voorheen gebruik kon maken van mijn monitor (resolutie 1680x1050, 50hz) als beeldscherm en het geluid over de versterker, kan dit nu niet meer. Ik ben dus genoodzaakt om (ondanks dat mijn motivatie om over te stappen kostenverlaging was) een nieuwe tv aan te schaffen. De 'Entone' mediabox van Vodafone heeft fabrieks-af wel deze optie, echter ondersteunt de firmware van Vodafone deze optie niet. Vodafone geeft nauwelijks informatie over haar mediabox (ik heb niets kunnen vinden)
Daarnaast geeft Vodafone vrolijk aan dat:
"En natuurlijk kun je met de Vodafone TV App overal in en om huis live televisie kijken op maximaal drie tablets en/of smartphones"
Echter ondersteunen zij geen Windows Phone. Uiteraard in mijn bezit.