BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Vodafone op reis bundel / hoge rekening

Bijdrage door gebruiker
24-04-2013
12 reacties
onderwerp:

Vodafone Dataverkeer buitenland | RobbieRahl

Beste Robbie,

Voor ik als de zoveelste een forum open op de vara kassa site het volgende.

Onderstaande reageer jij op het forum op iemand die in Frankrijk buiten zijn op reisbundel is gegaan.

"Om te beginnen vind ik het aanbod van mijn collega meer dan redelijk. Je geeft aan dat je vaak sms'jes hebt gekregen dat je 80% en 100% van je bundel hebt verbruikt. Je hebt dus bewust gekozen om buiten de bundel data te gebruiken. Wij versturen ook automatisch een welkomst sms’je wanneer je binnen de Vodafone Voordeellanden reist met een link naar m.vodafone.nl/opreis met informatie over de beschikbare BloX en de tarieven in het buitenland."

Ik zou vier maal zo een sms gehad moeten hebben. Ik heb al aan meerdere van je collega's bij hoog en bij laag gezworen deze sms'jes niet gehad te hebben. Ik zou ze nog wel tijdens een internetsessie gehad moeten hebben. Dan zie ik toch een envelopje boven in beeld verschijnen. Ik heb gekeken tussen mijn ontvangen sms'jes daar staan ze ook niet. Aangezien jij die sms'jes als argument gebruikt hoop ik bij jou aansluiting te vinden. Ik heb ze namelijk nooit gehad!!!!!!! Ik weet dit 100% zeker. Er is me al verteld dat je er geen rechten aankan ontlenen als je ze niet ontvangt terwijl ze wel verstuurd zijn. Klopt dit?

Ik heb aangeboden dat mijn telefoon wordt onderzocht door jullie technische afdeling. Ik neem aan dat je ergens dit uit kan lezen?

Ik had datalimiet aan gezet zodat het niet hoger dan 50 euro zou worden. Uit "coulance" krijg ik 25 euro gecrediteerd. Dit klinkt schappelijk behalve als je 100% zeker weet geen enkele waarschuwings sms hebt ontvangen. (laat staan vier stuks)

Niemand internet toch door als dit 1,50per MB kost? Geheel terzijde waarom kosten de eerste 35 MB 2 euro (ook nog 20 minuten bellen en 20 sms) en wordt het daarna 10 tot 20 keer zo duur?

Nu wil ik eigenlijk naar de geschillencommisie. (al kost dat 50,84, maar goed principes zijn duur)

Zou jij nog 1 poging kunnen wagen voordat ik op talloze fora ( te beginnen op vara kassa en daarna tweakers.net enz.) op internet iedereen gaan waarschuwen met mijn verhaal? En voordat ik naar de geschillencommisie stap?

Kijk ik heb al opgezegd hierom mijn abbo loopt tot 23 mei. Ik weet dat KPN en Tmobile opzijn minst net zo erg zijn als Vodafone. Ik ben om die reden zelf bereid mijn abbo door te laten lopen. Tevens is het zo dat ik op mijn vrouw haar abbo op ga laten zeggen als dit niet wordt opgelost.

Het antwoord: "Dit is vodafone beleid" ken ik al.

Een losse vraag: Is het mogelijk je datalimiet op 2 euro (de hoogte van je op reis bundel ) te zetten? Zou dit niet alle problemen oplossen? Of verstoor je hiermee het verdienmodel van Vodafone?

Beste e-mailer,

Bedankt voor je e-mail aan de Vodafone 24/7 Web Crew.
Indien je ons een e-mail stuurt op uitnodiging van de Vodafone 24/7 Web Crew: We hebben je vraag/klacht in behandeling en je krijgt zo snel mogelijk een inhoudelijk antwoord.
Stuur je de e-mail zonder uitnodiging van de Vodafone 24/7 Web Crew: We nemen je e-mail niet in behandeling. Het Vodafone 24/7 Web Crew e-mailadres is geen reguliere klantenservice. Vodafone is via diverse kanalen bereikbaar. Kijk voor meer informatie op http://www.vodafone.nl/klantenservice/contact of log in op My Vodafone en stel je vraag via een contactformulier.
Ik adviseer je om voor een snelle afhandeling zelf contact op te nemen met de klantenservice via 1200 of 06-
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.