Iets meer dan een jaar geleden heb ik een 2jarig abonnement afgesloten bij Vodafone incl een iPhone 5s 64GB. Een maand later ongeveer heb ik hier de dienst "New phone every year" bij afgesloten, want dan kon ik na een jaar mijn oude telefoon omruilen voor een nieuwe en mijn abonnement vervroegd 2 jaar verlengen.
Nu loop ik begin deze maand een Vodafone winkel binnen om te kijken of ik al in aanmerking kom. Dit was het geval toen ik vertelde dat ik graag een iPhone 6 128GB wilde kreeg ik te horen dat dat kon, maar dan moest ik wel een flink bedrag bij betalen. Een iPhone 6 16GB kon ik gratis krijgen.
Ik ben hier niet akkoord mee gegaan, een jaar eerder is mij in die zelfde winkel verteld dat ik mijn telefoon voor een gelijkwaardig toestel kon omruilen. Ook in de voorwaarden wordt niet gesproken over bijbetalen.
Een andere optie zou zijn om er van af te zien en dan zou de 120 euro (die ik door maandelijks 10 euro extra te betalen, uiteindelijk voor deze "dienst" heb betaald) min 30 euro administratie kosten met mijn maandelijkse rekening verrekend worden. Zo wordt lekker makkelijk 30 euro verdiend.
Ik zou dan ook graag zien dat ik gewoon mijn 64GB iPhone 5s om kan ruilen voor op zijn minst een 128GB iPhone 6. Of de volledige 120 euro retour op mijn bankrekening. Het is toch raar dat je het duurste model van het ene jaar om moet ruilen voor het goedkoopste model het jaar daarop (waar heb ik die 120 euro voor betaald dan)
Ik heb hier al een klacht over ingediend bij Vodafone op 8-1-15 maar tot op heden nog geen reactie (terwijl ze beloven binnen 10 dagen te reageren).
Ik lees ondertussen meer klachten op internet en dat Vodafone 2 maanden geleden hun voorwaarden hebben aangepast.
Zijn er überhaupt mensen die, wat betreft de dienst "New phone every year", juist geholpen zijn door Vodafone?