Ontving vandaag rekening van 270 € voor mobiel breedband basis abonnement van Vodafone. Ik heb zo'n mobile wifi.
In de bevestiging van de bestelling in okt 2011 stond dat per sms zou worden aangegeven wanneer datalimiet (bijna) is bereikt. In de bevestiging stond ook mijn mobiele nr vermeld (abonnement bij T mobile) Ben er logischerwijs vanuit gegaan dat ik de sms daar op zou ontvangen. Navraag vandaag leerde mij dat ik daarvoor op mijn pc had moeten kijken. Ik wist niet eens dat ik een sms kan ontvangen op mijn pc of hoe die te lezen. Waarschijnlijk zijn de onverwacht hoge kosten veroorzaakt door de recente aanschaf van een internet radio, had geen idee dat dit zoveel data verbruikt. Ook dit is mij door niemand verteld. (voor aanschaf mobile wifi nog navraag gedaan naar dataverbruik)
Blijkbaar worden extra hoge kosten in rekening gebracht voor het overschrijden van de datalimiet.
Ik ben bereid mijn abonnement aan te passen aan de nieuwe situatie maar ik ben niet bereid de rekening van 270 te betalen en verwacht van Vodafone een oplossing vanwege slechte voorlichting en communicatie.