Beste mensen,
Op 13 juli na en nacht stappen heb ik mijn iphone5 uit mijn handen laten glijden en deze is op de grond gevallen. De volgende dag zag ik dat ik best wat schade aan mijn telefoon had,(Achter Glas gebarsten, zijkant beschadigd (stukje uit), aan uit knop functioneert niet meer goed).
Mijn Iphone is verzekerd bij Actua dus heb ik hun maar even een schade formulier gestuurd. Echter ging alles niet zo makkelijk. In de eerste 2 weken van mijn abonnement heb ik 2 x een nieuw iphone gekregen (fabrieks garantie) en dus ook 2x een ander imei nummer. Ik was er van overtuigd dat ik pas mijn laatste iphone in de verzekering had gegooid en dat het dus wel goed zat met het imei nummer.
Dit bleek niet zo te zijn en mijn schade formulier werd afgewezen. Hier op heb ik een uitgebreide schadeformulier gestuurd met alle gegeven onder andere 2 Facturen van het omwisselen van de telefoon met bij behorende i-mei nummers.
Een schade nummer werd aan gemaakt, echter na 3 dagen werd deze ook afgewezen waar op ik actua maar gebeld. Na dat ik alles heb uit gelegd had en meneer op de hoogte gestelde van het schade nummer, Was Het antwoord van meneer simpel, u moet even en mail sturen naar wijzig@actua.org en vermelden dat het i-mei nummer gewijzigd moet worden. Als u dit gedaan heeft kunt u het schade formulier nogmaals indienen en zullen we deze als nog in behandeling nemen .
Ik dacht dit is een beetje omslachtig maar goed als het dan lukt bent ik ook tevreden, zo gezegd zo gedaan.
Vandaag ontving ik een nieuwe mail van hun dat ze mijn wijziging niet door konden voeren, omdat de wijziging van de i-mei nummers al te lang geleden gebeurd is (2-nov-2012) en ik 30 dagen had om de wijziging door te voeren (02-dec-2012).
Conclusie:
Ik heb nu een niet goed werkende/ beschadigde iphone 5, en ik heb ook een platinum verzekering voor een iphone 5 waar ik zins 02-dec-2012 al niks meer mee kan
Vraag:
In de algemene voor waarden op hun site staat inderdaad dat ik 30 dagen heb om een wijziging door tegen, echter in de algemene voorwaarden die ik bij mijn verzekerings contract heb afgesloten staat dit niet (https://www.mijn-verzekeringen.nl/actua/documenten/TZPI0711_anvanr_167.pdf) denken jullie dat ik hier nog mijn gelijk kan halen ?
Met Vriendelijke groet
Leon