BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verzending na verkeerd adres, problemen met herverzending

Bijdrage door gebruiker
07-05-2015
9 reacties
Op 4 april 2015 heb ik online mijn abonnement verlengd en daarbij een nieuwe iPhone 6 besteld. Bij het controleren van mijn gegevens klopte alles. Op de orderbevestiging stond echter het verkeerde adres. Ik heb zelf meteen Vodafone gebeld. Die medewerker heeft het adres toen gewijzigd.

Dinsdag 7 april zou mijn telefoon geleverd worden. Maandagavond 6 april kreeg ik de track & trace van PostNL, met alsnog het verkeerde adres. Dinsdagochtend meteen gebeld met de klantenservice van Vodafone. De telefoon is toen retour gegaan naar Vodafone. Het adres kon niet meer aangepast worden om fraude te voorkomen. Dat begrijp ik. Wat ik niet begrijp, is dat ik sindsdien op mijn telefoon wacht en elke week door Vodafone wordt afgescheept. Een verzameling van de reacties:

8 april 2015:
“Het stond fout in het oude systeem, maar het komt goed. Het kan 5 tot 10 werkdagen duren, maar dan is de telefoon hergeleverd."

Het kwam niet goed.
17 april 2015:
"Er was een fout bij PostNL, maar dat is hersteld. Volgende week krijgt u bericht en binnen 2 weken heeft u uw telefoon."

De hele week gewacht, maar geen bericht. Weer bellen:
24 april 2015:
"We hadden het gemeld bij PostNL, maar daar stond het verkeerd in het systeem. Dat wordt opgelost en binnen een week kunnen we de telefoon versturen."

Na een week nog geen telefoon. Dus weer bellen:
30 april 2015:
“Ik maak een melding voor u aan en vandaag of morgen ontvangt u bericht.”

Wat dat bericht precies zou zijn, liet de medewerker in het midden. Maar dat maakt niet uit, want ik ontving geen enkel bericht op 30 april of 1 mei. Dus heb ik op 1 mei ’s middags vanaf 15:00 uur 4 keer gebeld (ik zou teruggebeld worden, maar dat gebeurde niet), totdat ik iemand aan de lijn kreeg die mij, zo leek het, probeerde te helpen. Nu kreeg ik een andere versie van het verhaal te horen:
1 mei 2015:
“De telefoon is op 8 april door PostNL bij het magazijn van Dynalogic retour geleverd.”

Geen fout dus bij PostNL. Misschien bij Dynalogic?
“Dynalogic heeft niet goed in het systeem gezet dat de telefoon retour was, maar dat wordt nu opgelost. Het duurt 5 tot 10 werkdagen voordat de telefoon hergeleverd kan worden.”

Vandaag (7 mei 2015) heb ik weer contact opgenomen met Vodafone:
7 mei 2015:
“De telefoon staat bij Dynalogic fout in het systeem, maar onze backoffice neemt contact op met hen zorgt er voor dat het goed in het systeem komt, zodat de telefoon hergeleverd worden.”

De telefoon staat dus nog niet goed in het systeem bij Dynalogic. Misschien ligt de fout niet bij PostNL of Dynalogic, maar bij de backoffice van Vodafone, die wijzigingen niet goed doorgeeft aan gecontracteerde logistieke dienstverleners en pakketbezorgers.

Ik heb weinig vertrouwen in de belofte dat het goed komt. Het voelt alsof ik afgescheept wordt met een verzonnen verhaal. Niemand kan mij garanties geven. Ik krijg ook geen bevestiging dat de telefoon echt bij Dynalogic ligt. Medewerkers van het call centrum lijken geen verantwoordelijkheid te hebben. Alsof ze er zitten om mijn verhaal aan te horen en mij af te schepen met loze beloftes, omdat niemand bij Vodafone mij echt kan helpen.

Ik voel me in de steek gelaten door Vodafone, waar ik een abonnement heb sinds de tijd dat het Libertel was. Er gaat volgens mij iets enorm fout in de bedrijfsvoering van Vodafone en/of van Dynalogic. De samenwerking tussen de bedrijven lijkt een chaos te zijn. En een stukje service is blijkbaar iets van de vorige eeuw.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.