BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

vermelding De Telefoongids

Bijdrage door gebruiker
23-09-2009
2 reacties

Ik wil graag iets vragen aan mensen die bekend zijn met het antwoord, maar ook aan mensen die hetzelfde probleem hebben hierop te reageren.

Ik stapte voor bellen met het vaste net over van KPN naar xs4all.nl (only). Alles is allang geregeld (ik denk al wel anderhalf jaar) en werkt goed.

Vanmorgen kwam ik erachter dat ik wel met mijn mobielnummer in de landelikjke telefoongids (nr. 19) ben vermeld en niet met mijn vaste nummer, hetgeen ik door nummerbehoud naar xs4all heb meegenomen. Dus ik heb al vanaf uitkomen nieuwste gids geen vermelding hetgeen me nooit is opgevallen (ik kijk niet in dat ding zolang dit niet nodig is, bovendien weet ik mijn eigen nummer natuurlijk).

Ik belde De Telefoongids en daar werd me door de hr. Verbruggen geantwoord dat de KPN bij de overstap me heeft afgemeld en dat xs4all me had moeten aanmelden. Echter, zo zei hij later in het gesprek, deze xs4all heeft (nog) geen contract met de Telefoongids BV. Daar wordt wel over gesproken (onderhandeld), maar tot heden worden overstappers nog niet aangemeld omdat dit contract er niet is. Op mijn vraag of dit vaak gebeurt bij overstap naar internetproviders werd gezegd dat dit ongeveer in 50 procent van de gevallen gebeurt. "Dus", vroeg ik, "heeft 50% van de providers geen contract met jullie?" Het antwoord luidde bevestigend.

Xs4all natuurlijk gebeld. Daar bevestigden ze het verhaal. Dit had me bij de overstap door xs4all moeten worden gezegd door haar collega, aldus de helpdeskmedewerkster.

Wie herkent dit? (ook overstappers van andere providers zouden kunnen reageren zodat in beeld komt welke providers wel een contract hebben met De Telefoongids BV). Graag reacties (evt. kort naam en naam provider) van ieder die dit heeft meegemaakt. Bij voorbaat dank.

jpm

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.