Hallo,
Ik ben al jaartje lid van Ziggo met hun alles-in-1 pakketten, verder nooit zoveel problemen gehad verder was alles prima. Maar tot dat ik verhuisde in Februari, ik had klantenservice gebeld voor wijziging van het abonnement en het adres. Ik heb specifiek gevraagd naar de kosten en elk andere kwestie wat zich misschien kon voorspelen. De telefoniste had gemeld dat er geen kosten verder waren, dat ik gelijk voor elke maand zou betalen (aangezien ik vorige keer gelijk 3 maanden moest betalen) en heeft niks gemeld over aanmeld kosten, waar ik dus ook specifiek naar vroeg.
Achteraf heb ik dus een rekening gekregen van 3 maanden (niet dus voor elke maand) en de verborgen aansluitkosten van €150,- omdat ik in een 2 jaar oude woning woon en blijkbaar hebben vorige bewoners geen Ziggo diensten gehad en dus moet ik de eerste kosten betalen van €150,-. Grappige is dat ik gewoon tv had enz. tot na 2 weken dat ik woning kreeg toegewezen maar werd toen afgesloten. Ik wou netjes wachten tot Maart om dan mooi over te zetten om het gemak. Na wat problemen met het aansluiten had ik eindelijk weer mijn diensten na 5 dagen na het ingaan, waar ik echter ook nog moet achtergaan aangezien ik er wel voor betaal.
Maar toen kwam de factuur van de €150,- waar totaal niets van vermeld werd? Mevrouw aan de telefoon zei er niks over, op Ziggo zelf kan ik niks vinden bij Alles-in-1 pakketen. Ik ging even kijken bij hun Televisie-Z1 daar stond dus wel iets vermeld erover dat er iets is dat je kans op maakte.
Ik boos bellen naar Ziggo, eigenlijk onbeschoft behandelt door deze meneer aan de telefoon. Die gaf aan dat de woningcorporatie of de aannemer normaal deze kosten moeten betalen maar als hun aangeven dat de bewoner moet betalen dat dus rekening voor de bewoner is. Ik natuurlijk boos aangezien nergens stond aangegeven als ik dit pakket afneem dat die kosten mogelijk bij zitten. Meneer gaf aan dat ze het niet bijzetten omdat anders potentiële klanten bang van kunnen worden en dus klanten kunnen kosten. Gaf aan dat ik maar bij de woningcorporatie het moest verhalen, wat ik dus niet begrijp aangezien ik toch HUN de kosten moet betalen en niet aan de corporatie. Ik blijf erbij ik ga die kosten niet betalen, het is van zotte dat je verplicht bent om gewoon lekker €150,- te betalen terwijl je
1. niet eerste bewoner bent
2. dat totaal nergens word vermeld dat die kosten er kunnen zijn.
Dus wie is hier fout?
En is er zelfs juridische mogelijkheden om deze kosten dus niet te betalen? Aangezien het toch verborgen kosten zijn die zelfs niet in de kleine lettertjes word vermeld.