BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Verantwoordelijkheid werkend internetsignaal

Bijdrage door gebruiker
20-09-2019
14 reacties
Mijn vriend en ik zijn reeds gaan samenwonen in een nieuwe woning. Het betreft een herenhuis dat is opgedeeld in 4 appartementen, ons appartement zit helemaal boven. Wij proberen al ruim een maand internet te krijgen in onze woning, maar wij kregen telkens van meerdere providers te horen dat ze geen aansluiting op ons adres te zien kregen etc. Uiteindelijk contact gehad met Ziggo, die opperde dat ze altijd nog een kabel vanaf de hoofdaansluiting konden trekkken mocht dit nodig zijn. Hij heeft de coax-kabel bekeken, geconstateerd dat deze zwaar verouderd was en hij het knap vond dat we nog internet binnen konden krijgen. Hij heeft zelf gebprobeerd de kabel te verbeteren, toen dit niet werkte zijn wij opzoek gegaan naar de hoofdaansluiting. Niet gevonden, geen van de andere appartementbewoners wist waar deze zat. Monteur is naar huis gegaan en Ziggo heeft ons medegedeeld dat ze niks voor ons konden doen als wij er niet achterkwamen waar de hoofdaansluting zat.

In ons huurcontract staat dat de verhuurder verplicht is om ons internet- en kabelsignaal te geven. Zoals de situatie nu is, hebben wij niet het gevoel dat dit gedaan wordt. Wij hebben bovenstaande situatie uitgelegd aan de huurbaas, die ons doodleuk vertelde dat er ergens in het husi internet binnenkomt (maar niks over de locatie) en dat de rest de verantwoordelijkheid van de provider is.

Hebben wij gelijk in deze situatie? Is er iets dat wij kunnen doen? In de huidige situatie is het simpel onmogelijk voor ons om internet te krijgen. Alvast bedankt.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.