BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Van Telfort naar T-mobile nummerbehoud annulering

Bijdrage door gebruiker
06-01-2009
2 reacties

Op 29 juli 2008 heb ik aangegeven dat ik mijn Telfort abonnement wilde beëindigen. Hier heb ik ook een bevestigings brief over ontvangen. Het contract zou op 29-10-2008 aflopen na een aflooptermijn van 3 maanden. Nu is ervorige maand (december) een factuur afgeschreven, terwijl mijn contract al beëindigd zou moeten zijn. Ik heb contact gehad met de klantenservice en zij vertelden mij dat ik een nummerbehoud had aangevraagd bij mijn huidige provider (T-mobile) en dat deze was afgewezen, wegens een niet overeenkomend adres. Dit klopt! Ik had destijds bij T- mobile aangegeven dat ik wilde afzien van het nummerbehoud, vanwege het feit dat het 4 weken zou duren voordat ik eventueel weer zoukunnen bellen. Het nummerbehoud ging dus niet meer door! De klantenservice van Telfort heeft mij verteld dat bij een afwijzing van het nummerbehoud, het contract gewoon wordt verlengd. Dit vanwege de simpele reden dat dit de standaard procedure zou zijn. In de algemene voorwaarden is hier echter niks over te vinden,en stilzwijgend verlengen is bij de wet niet meer toegestaan. De klantenservice wees mij erop dat ik het abonnement opnieuw moest beëindigen en dat ik de 3 maanden opzegtermijn weer moest afwachten, dus ook weer betalen. Ik heb al ver voor de aanvraag van het nummerbehoud aangegeven dat ik het abonnement wilde beëindigen. Ik heb echter na de aanvraag van het nummerbehoud niks ontvangen van Telfort, waaruit ik zou kunnen opmaken dat dit contract wederom word verlengd.

Dus stuurde ik bovenstaande in een mail naar telfort en dit kreeg ik terug:"Hartelijk dank voor uw e-mail aan Telfort.Wanneer u nummerbehoud aanvraagt, dan wordt het abonnement door de provider, die het nummer overneemt, opgezegd. Wanneer de aanvraag tot nummerbehoud om een of andere reden geannuleerd wordt, dan komt de opzegging automatisch te vervallen. Wanneer u toch geen gebruik wenst te maken van het abonnement van Telfort, dan moet u het abonnement weer opzeggen, met inachtneming van de opzegtermijn van drie maanden.Met vriendelijke groet,Telfort B.V."

Mijn vraag is: Kan ik hier wat aan doen en is dit wettelijk aanwijsbaar

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.