Beste mensen,
ik ben al zo'n 3 jaar bezig om een goed werkende computer van Dell te krijgen. Het type XPS 630i is in mijn vertrouwen nu toch echt naar nul gedaald. Ik heb mijn computer al eens omgeruild gekregen na 3 reparaties in 2009. Bij mijn tweede computer kreeg ik ook weer problemen, maar heb toch doorgezet, aangezien deze minder erg leken. Tot 3 maanden geleden. Toen kreeg ik weer stroringen. Deze waren verholpen, en ja hoor, een maand later ging mijn motherboard stuk. Ook deze is vervangen.....door een defecte! Nu ben ik het zat. Ik heb Dell 4 weken geleden aangegeven niet meer met dit type computer in zee te willen gaan. Dus een oplossing om een ander type computer van hetzelfde kaliber zou mij nog enigszins kunnen verblijden. Al 2 maanden ben ik gekoppeld aan een medewerker van Dell.Hij heeft met mij samen al een tijd geprobeerd mijn computer goed te krijgen. Uiteindelijk werd door hem de situatie geescaleerd, wat inhoudt dat ik moest wachten op een oplossing door een manager. Na meerdere malen terug naar Dell gebeld, en eindelijk kreeg ik te horen dat maandag 16-5-11 mijn issue in de vergadering zal worden meegenomen. Hij zou mij diezelfde dag nog terugbellen over de stand van zaken. Dit is niet gebeurd, en ik heb daarom de volgende dag om 16:30u maar zelf gebeld. Ik kreeg iemand anders aan de lijn. Hij zou zijn collega doorgeven om mij die dag nog terug te bellen. Ik werd in de wacht gezet, en na 10 minuten (!) kreeg ik te horen. "Helaas is onze collega vandaag ontslagen!". Na deze teleurstelling heb ik hem gevraagd mij dan toch uitsluitsel te geven. Dat kon hij niet, hij moest zich eerst in de zaak verdiepen. Was er geen vergadering dan? Hij zei dat ik voortaan met hem over mijn probleem kon corresponderen. Na wat uitleg van mijn situatie vertelde ik hem ook dat ik het belangerijk vind dat ik niet opnieuw een zelfde type computer omgeruild wilde zien gebeuren, vanwege mijn wantrouwen jegens dit product. Maar dat ik een andere oplossing wil krijgen. Hij vertelde mij dat als ik ontevreden met een product ben, 7 dagen na aanschaf, het product had moeten retourneren. Ik werd uiteraard wat geirriteerd, en vertelde hem dat dat natuurlijk onzin is, aangezien dit om een product gaat wat niet goed werkt, bovendien heb ik Dell al genoeg kansen gegeven, mij als klant naar behoren tevreden te stellen met mijn aankoop. "Dit zijn Europese regels en wetten, waar wij ons aan houden.", zei hij. Ik zei; "Meneer, ik ben klant, ik koop iets, en dat moet gewoon werken, deze kwaliteit heeft het niet gehad. Bovendien was uw collega het daarmee eens, en heeft het in zijn mail ook gemeld.". Hij zei mij dat "wij (Dell) er niets aan kunnen doen dat hij ontslagen is". Ik zeg meteen, dat ik daar niets mee te maken heb. Ik doe zaken met Dell als ik u of een van uw collega's aan de lijn heb. Ik heb een kapot product, en daar moet een oplossing voor komen. Uiteindelijk hebben we de discussie beeindigd, en heb ik de belofte van hem gekregen, dat hij mij zo spoedig mogelijk zal bellen over de zaak. Ik begin nu ook mijn vertrouwen in Dell's Customer Service te verliezen. Mijn vraag: Wat kan ik als klant nu doen, om gewoon een product te krijgen, die de beloofde kwaliteit geeft, zonder steeds maar met een klantenservice in discussie te gaan of weer die muur tegen komen?