BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

UPC verplicht klanten hun DVR af te nemen

Bijdrage door gebruiker
24-08-2009
7 reacties

Geachte Mevrouw/meneerIk zou u graag iets onder de aandacht brengen over de methode van UPC voor wat betreft hun opname mogelijkheden (met de video recorder) bij digitale en HD digitale televisie.In tegenstelling tot alle andere aanbieders van digitale televisie heeft UPC een zeer beperkte keuze daar waar het gaat om het zelf opnemen met een eigen video recorder. Alle andere aanbieders bieden de mogelijkheid om digitaal televisie te kijken en ondertussen een ander programma digitaal op te nemen met een recorder van eigen keuze (Sony, Panasonic enz.) door middel van een decoder met dubbele (dual) tuner. UPC heeft deze keuze niet. De klant kan digitaal tv kijken en met eigen recorder hetzelfde programma opnemen (en dan eventueel analoog naar een ander programma kijken). Als de klant digitaal wil kijken en digitaal een ander programma wil opnemen is men aangewezen op de apparatuur van UPC (DVR) die men daar kan aanschaffen. Een andere mogelijkheid is er niet.Dit lijkt mij in strijd met de vrije keuze van de consument die de mogelijkheid moet hebben om op te nemen met de apparatuur van eigen keuze. De door UPC aangeboden opname apparatuur is zeer eenvoudig en biedt niet de moderne mogelijkheden zoals' upscaling', branden van eigen DVD's en nog veel meer.Het lijkt me tevens niet fair ten opzicht van de fabrikanten van DVR recorders die zodoende minder omzet hebben omdat UPC haar klanten verplicht om UPC' s apparaten aan te schaffen.Mag UPC haar klanten dwingen om UPC producten aan te schaffen? Ik heb de vraag ook gesteld aan de OPTA.

Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.