Enige tijd geleden wilde ik HBO online opzeggen. Omdat ik een pakket beschik dat niet meer verkrijgbaar is voor nieuwe klanten, kon ik het pakket alleen opzeggen, indien ik akkoord ging met het wijzigen naar een duurder pakket, inclusief (de slecht werkende) Horizon Boz, UPC Prime channel, tegen een maandbedrag dat €7,50 hoger lag dan mijn huidige abonnement.
Bovendien zou ik vanaf dat moment opnieuw een jaar lang aan UPC vast zitten.
Ik was zo boos, dat ik direct heb gebeld om alle diensten op te zeggen. Pas op dat moment is het ineens mogelijk om alsnog HBO op te zeggen, zonder dat dit effect heeft op het abonnement en kreeg ik bovendien een korting van €5,-- per maand voor het ongemak.
Wat mij opvalt is dat UPC dit acIk vhterlijke en onrechtmatige beleid in de tussentijd niet heeft gewijzigd (goh wat een verrassing).
Dus alleen klanten die de confrontatie met UPC aan durven gaan en bereid zijn om hier over te bellen, krijgen hun gelijk?
Ik vind dit een schandalige werkwijze (met of zonder compensatie)