Hallo,
Ik wilde graag weten welke stappen ik kan ondernemen tegen UPC. Ik zal me verhaal zo goed mogelijk proberen uit te leggen.
2 jaar geleden kreeg ik van UPC een nieuwe modem met een telefoonaansluiting erop. Die heb ik goed geinstalleerd via de handleiding die erbij zat. Ik had toen 5 mb internet van hun zeiden ze.
3 maanden geleden ben ik bij UPC overgestapt naar een totaal pakket daarin zit digitale tv, 10 mb internet en gratis bellen naar vaste nummers in Nederland.
Nu komt het probleem:
Ik heb zelf niet veel verstand van computers laat staan van internet. Me vriendin kwam 2 weken geleden erachter dat er iets helemaal niet klopte met de snelheid van mijn internet. 0,30 download snelheid en 0,03 upload snelheid. Ze had toen voor mij contact opgenomen met UPC met die mededeling. De man aan de andere kant zei dat dat een snelheid is van een internet aansluiting die via de telefoon gaat en duidelijk geen 10mb internet. Nu bleek dat hun in hun systeem een heel ander modem hadden geregistreerd. Dat hebben ze toen aangepast.
Nu ben ik er dus sinds 2 weken achter gekomen dat ik dus zowiezo al 2 jaar veel te veel betaald heb voor wat ik gekregen heb. Me vriendin heeft toen weer contact opgenomen met UPC met het verzoek dat er een vergoeding tegenover moet komen te staan. Ze schuiven nu de schuld op mij af ik had eerder moeten bellen. Ze zei tegen die gene dat ik er geen verstand van had en dat zij er met toeval is achtergekomen. En dat de fout bij hun ligt en niet bij mij.
Wat kan ik nu nog doen? Door UPC word het makkelijk afgedaan met het is jouw fout niet de onze. Maar ik ben duidelijk van mening dat het wel degelijk hun fout is, omdat hun ervoor verantwoordelijk zijn de juiste modem in het systeem te zetten en dus ook de juiste snelheid te leveren.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt.
Groetjes Leon