BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Trendy computers: Moet ik verzendkosten betalen om gerepareerde telefoon terug te krijgen?

Bijdrage door gebruiker
05-11-2014
13 reacties
Ik heb bijna 2 maanden geleden een Motorola Moto G bij trendy computers gekocht. Toen deze binnenkwam had deze een fout. Het touch screen voelde continu aanraking op de rechter bovenhoek, precies waar alle menu's altijd geopend worden. Daardoor opende hij dus constant menu's en was de telefoon onbruikbaar.

Ik heb met trendycomputers gemaild en die hebben mij verzocht de telefoon terug te sturen. Hierbij is beloofd dat ik dan zo spoedig mogelijk een andere telefoon zou krijgen. Hierop heb ik dus mijn telefoon opgestuurd.

Een week later had ik nog niets gehoord, dus heb ik even gebeld. Mij werd verteld dat hij ter reparatie is gestuurd. Dit is dus al anders dan eerder verteld, maar op de consumentenbond kon ik vinden dat zij het recht hebben om hem te repareren binnen redelijke termijn (+- 3 weken).

Na 3 weken heb ik gebeld. Ze zouden navragen waar mijn telefoon is en me daarvan op de hoogte stellen op woensdag.
Die donderdag heb ik gebeld. Ze hadden nog niets gehoord en zouden Motorola nog op een andere manier benaderen.

Nu kreeg ik gisteren een e-mail. Mijn telefoon is binnen en gerepareerd. Als ik even voor 9 euro aan verzendkosten wilde afrekenen krijg ik mijn telefoon terug... 9 euro!!! Voor mijn eigen telefoon!!!

Ik vind het heel gek dat ik verzendkosten moet betalen omdat zíj mij een kapotte telefoon hebben geleverd. Ik heb als koper toch gewoon recht op een goed product en als zij dit niet leveren, moeten zij toch gewoon opdraaien voor de kosten die hiervoor gemaakt worden?

Met die boodschap heb ik ze gisteren 2 keer gebeld. Eerste keer werd me verzocht na 14.00 terug te bellen. Na 14.00 kreeg ik het verzoek een mail te sturen. Op mijn mail kreeg ik het volgende antwoord:

Beste,

Wij wachten af totdat de betaling bij ons binnen is.

Tot die tijd zullen niet in herhaling vallen en niet reageren op dezelfde issue.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,


Trendy Computers

Wat moet ik nu? Ik neem aan dat ik toch gewoon recht op mijn telefoon terug heb? Ik ben eigenlijk die lui gewoon zat (ze zijn ook nog eens super onbehulpzaam en bij tijd en wijlen gewoon onvriendelijk) en wil mijn telefoon terug, maar ik vind het ook echt te zot voor woorden om 9 euro te betalen omdat zij geen goede telefoon kunnen leveren...
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.