Vorig jaar juni heb ik een nieuwe 6230i gekocht. In december begint dat ding kuren te vertonen, toetsen die niet werken, vragen om de simkaart terwijl die erin zit.
Ik heb de telefoon ingeleverd bij de zaak waar ik hem gekocht heb. Ze hebben geprobeert hem zelf te repareren, maar dat ging niet. Begin januari 2006 is de telefoon opgestuurd naar Nokia, althans een van de reparatie bedrijven die de werkzaamheden voor Nokia uitvoerd.
Het zou 2 weken gaan duren voor mijn mobiel terug zou zijn. In april nog steeds geen telefoon. Daarna is, naast de reparatie ellende, ook de communicatie ellende met Nokia begonnen. Via de site gevraagd waar mijn mobieltje bleef. Standaardantwoord terug dat ik de aankoopfaktuur en de reparatiebon moet overhandigen. Geen van beide heb ik in mijn bezit. Ik heb de naam doorgegeven van het bedrijf waar ik de telefoon heb ingeleverd met het verzoek om daar contact mee op te nemen.
Ondertussen is het mei. Nog steeds geen reactie van Nokia. Ook hebben ze geen contact opgenomen met het bedrijf. Maar weer eens een mailtje gestuurd. Nu is hun reactie dat ze het registratienummer van mijn telefoon willen hebben.... die staat in de telefoon... Op mijn vraag of er schadevergoeding in zit voor het lange wegblijven van mijn telefoon krijg ik geen reactie. Eindelijk neemt nokia contact op met het bedrijf waar ik de telefoon heb ingeleverd, blijkt dat mijn telefoon zoek is geraakt.
Eind juni krijg ik eindelijk bericht dat ze de telefoon terug hebben gevonden en begin juli is hij zowaar terug.
Wat blijkt? Iedere keer dat ik de telefoon reset (batterij eruit en weer in) moet ik opnieuw de tijd en datum invoeren. Paar weken terug vraagt hij weer constant om de simkaart en komt er beperkte telefoonfuncties in beeld te staan. Spontaan gaat de telefoon uit en ook zonder aan te raken vraagt hij plotseling om de simkaart. Ook blijkt dat de telefoon de afgelopen weken inkomende gesprekken niet doorgaf op mijn mobiel met als gevolg dat mijn bedrijf zo goed als niet te bereiken was.
Maar weer eens mee terug en de telefoon is inderdaad weer stuk. Voor de tweede keer in 1 jaar ligt hij dus bij de Nokia. Al met al heb ik in 14 maanden maar 6 maanden normaal kunnen bellen met dat ding.
Afschepen en constant om nieuwe gegevens vragen kunnen ze erg goed bij de Nokia, maar service verlenenho maar. Tot op heden weer geen reactie gehad op mijn mailtje die ik vorige week heb verstuurd.
Wat is hier tegen te doen?