BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

Telfort mobiel abonnement en defecte Samsung S5 mini

Bijdrage door gebruiker
15-05-2016
3 reacties

Sinds oktober 2015 heb ik een Telfort mobiel abonnement incl. defecte Samsung S 5 mini. Ik betaal voor het toestel €12 bovenop mijn belabonnement.

Al vanaf het begin vertoonde het toestel kuren. De belangrijkste klacht was dat het netwerk heel regelmatig weg viel. Dat gebeurde ook bij mij thuis, terwijl ik daar altijd goed bereik heb gehad en bovendien Wifi heb. Bovendien voelde het toestel veel warmer dan mijn vorige toestel

1) Met die klachten ben ik in november 2015 naar de Telfort winkel gegaan. Ze bagatelliseerden de klacht en zeiden dat dat vaker voorkomt en dat het komt omdat er geen bereik zou zijn. Ach, dat het toestel warmer aanvoelde, tja het ene toestel voelt nu eenmaal warmer dan het andere. Ik vertelde dat het met mijn vorige Samsung toestel nooit voor kwam, maar dat zei niets, volgens hen. Ik vond het ongeloofwaardig, maar ging onverrichter zake weer weg.

2) De klachten breidden zich uit. Het toestel viel steeds vanzelf uit en de knopjes reageerden niet meer. Het enige wat hielp was de batterij eruit halen en er weer in stoppen. Pas daarna kon ik 'm weer opstarten. Het toestel werd zelfs vaak heet. Bovendien liep de volgeladen batterij soms in zeer korte helemaal leeg waardoor ik 'm niet meer kon gebruiken.
In december 2015 ben hiermee weer naar de Telfort winkel gegaan. Een niet betrokken medewerker haalde de batterij eruit en deed hem er weer in. Ik zei hem dat het toch niet de bedoeling kon zijn dat de batterij er steeds uitgehaald moest worden? Hij stelde voor om het toestel te resetten. IK vroeg hem of ik dan geen gegevens kwijt zou raken. De medewerker zei dat dat niet het geval zou zijn. Ik vroeg hem of hij enkele zaken voor mij opnieuw wilde installeren, maar hij zei dat hij zelf geen Samsung had en dat hij dat dat dus niet deed. Ik sprak hem aan op zijn gedrag en zij dat ik het heel vreemd vond dat een medewerker van een telefoonwinkel geen Samsung zou kunnen installeren. Hij zei alleen: dat is uw mening en bleef weigerden het te doen. Overrichter zake weer weg. Ik kon de telefoon nu alleen nog maar gebruiken voor bellen.

3) Vervolgens heb ik de klantenservice van Telfort gebeld. Zij konden niets voor me doen, vertelden zij en ik moest maar naar de Telfort winkel gaan. Ik vertelde de medewerkster dat ik daar zo slecht behandeld wordt in de winkel en dat ik daar niet meer heen wil. Zij adviseerde ( nota beneklantenservice van Telfort)mij naar een andere winkel te gaan. Ik zei haar dat er geen andere Telfort in mijn omgeving is. Dan moest ik maar naar een andere winkel gaan. Het zou aan de SIM-kaart kunnen liggen ( kwam mij heel vreemd voor).

4) Nog steeds dezelfde klachten. Ik hoorde dat Vodafone een Samsung service punt heeft. Dus daar in begin januari 2015 maar naar toe. Bij Vodafone zeer vriendelijke medewerkers. Ik vertelde hen dat de klantenservice had gezegd dat het aan de SIM-kaart zou kunnen liggen. Bij Vodafone vertelden ze dat dat een SIM-kaart niets met de klachten te maken heeft. Stelden voor toestel te resetten. Ik vertelde dat dat bij Telfort was ook al was gedaan en dat ik toen veel instellingen/gegevens was kwijtgeraakt. Ze wilden het voor alle zekerheid nog eens doen. Ze hebben alle instellingen/gegevens voor mij weer ingesteld. Als de klachten niet over zouden zijn, dan weer terug komen.

5) Klachten niet verholpen. Eind januari terug naar Vodafone. Batterij doorgemeten, batterij was zwak: nieuwe batterij gekregen.Als de klachten niet over zouden zijn, dan weer terug komen.

6)Klachten niet verholpen. Terug naar Vodafone. Voorstel: Toestel opsturen naar Samsung reparatieservice met de vermelding dat het niet aan de batterij ligt, want die was inmiddels vervangen. Toestel zou zou 2-3 weken weg zijn. Zij hebben mijn reserve toestel met alles erop en eraan voor me geinstalleerd. Als de klachten niet over zouden zijn, dan weer terug komen.

7) Na 4 dagen bericht: geen defect gevonden. Het lag aan de batterij. Weer nieuwe batterij.Als de klachten niet over zouden zijn, dan weer terug komen.

8)Klachten wederom niet verholpen. Terug naar Vodafone.Zij vertelden dat ze niets meer konden doen en dat ik terug moest gaan naar Telfort, bij wie ik het abonnement heb afgesloten. Misschien daar goed om uit te sluiten dat het niet aan de SIM-kaart ligt. Zij zeiden dat Telfort een regeling zou moeten treffen voor mij, als het niet aan de SIM-kaart ligt.

9) Met lood in de schoenen naar Telfort. Daar vertelt waarom ik niet meer nar hun toe wilde. Deze medewerkster was overigens vriendelijk. Nieuwe SIM-kaart. Zij heeft dingen weer voor mij geinstalleerd. Ik vertelde dat ik weinig vertrouwen had dat de problemen nu opgelost zouden zijn.

10) Klachten (natuurlijk) niet opgelost. Zij stelden voor het toestel naar hun servicepunt te sturen. Ik zei dat het al naar een Samsungservicepunt gestuurd was. Ik zei dat ik er geen vertrouwen in had dat het nu wel goed komt. Het zou 2-3 weken duren. Dit keer hebben ze met wel geholpen met instellingen op mijn reservetelefoon. Helaas kan ik geen e-mails meer ontvangen of versturen. Ze vertelden dat dat door nieuwe beveiligingen komt. Vreemd verhaal, maar op dit moment even ondergeschikt aan de hoofdklachten van het toestel.

11) Begin mei. Na 3 weken bericht ontvangen: ons reparatiecentrum heeft geen defect kunnen constateren, waardoor er €39,65 in rekening wordt gebracht.

Ik wil de €39,65 natuurlijk niet betalen om mijn ondeugdelijke toestel weer te krijgen. Ik wil dit ondeugdelijke toestel niet meer terug. IK wil het risico niet meer lopen dat ik ergens ben en het teosgtel volledig uitvalt. Ik heb dit toestel al vanaf de ingang van mijn abonnement niet normaal kunnen gebruiken.

Mijn vraag is, of ik, nadat ik 10 x met klachten terug ben gegaan, niet een nieuw toestel mag eisen. De klachten bestaan al vanaf het begin en vallen binnen de garantie periode.
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.