Hallo,
Ik ben abonnee van Telfort en heb internet en interactieve TV van Telfort.
Vandaag kwam ik thuis en wilde de programma's die ik wekelijks opneem op de HDD recorder van Telfort gaan bekijken, alleen waren ze nergens te bekennen. Er is deze week niets opgenomen en alle eerdere opnames zijn ineens verdwenen. Toen ik vervolgens in het menu mijn geplande opnames wilde checken bleken deze er niet meer in te staan en ik kan ze ook niet meer invoeren.
Na het checken van de site van Telfort herinnerde ik me een brief die ik van ze heb gehad waarin stond dat ze een 'opnemen pakket' gaan invoeren. Dit pakket houdt in dat je 5 euro extra moet gaan betalen per maand om programma's te kunnen opnemen. Daarnaast kun je opnames niet langer dan 3 dagen van te voren in plannen. Als bestaande klant kun je nog tot mei 2013 gratis opnemen, echter dus geen herhaalde geplande opnames.
Ik heb in december dit abonnement bij Telfort afgesproken, inclusief de mogelijkheid dat opnames (inclusief herhaald geplande opnames) onbeperkt mogelijk waren. Er zit niet voor niets een HDD recorder met 320 GB aan geheugen bij.
Ik baal echt ontzettend van deze wijzigingen en zit er over na te denken over te stappen naar een andere provider.
Kan Telfort dit zomaar doen? Is het echt zo dat zij na een paar maanden zomaar de inhoud van het afgesloten abonnement kunnen wijzigen? Wat zijn mijn rechten in dit geval? De redenen die Telfort zelf geeft voor de wijzigingen zijn voor mij totaal niet van belang of bruikbaar. En zijn er meer mensen die dit zijn tegengekomen?
Ik ben benieuwd hoe dit zit en wat mijn rechten zijn in dit geval! Alvast bedankt!