BNNVARA Logo
NPO
Logo Kassa
Het consumentenplatform van BNNVARA.

telefoon gaat zelf Mb downloaden?

Bijdrage door gebruiker
12-06-2012
100 reacties
eerst heeft mijn zoon een Samsung Galay Gio gekocht. hij heeft bij Telfort een internet abonnement daarbij genomen van 10€. het heeft een aantal telefoontjes gekost omzijn internet aangesloten te krijgen en te kunnen gebruiken. kortom het stond dus IN de telefoon standaard niet op AAN.

enkele weken later heeft mijn dochter precies zo'n telefoon gekocht, ook bij Kijkshop, alleen in dit geval was het de laatste, in de vitrine, dus UIT de doos. zelfde prijs.

ze gebruikt geen internet alleen WiFi thuis. verder lukt dat nergens.

aan het eind van de maand krijgt ze van Telfort een rekening van 300€ EXTRA, voor Mb gebruik. het blijkt dat de telefoon dus zijn internet op AAN had staan. anders dan bij de telefoon van mijn zoon,

later blijkt dat je bij Telfort het internet gebruik uit kunt zetten. maar het gaat er om dat de telefoon bij aanschaf het internet gebruik de ene keer op AAN staat en de andere keer op UIT.

nergens in de gebruiksaanwijzing staat daar iets over, als pas op: uw internetverbinding staat standaard op uit,als u dat niet wilt zet u hem op deze manier op AAN.

je bepaalt uiteindelijk toch zelf of je hem aan of uit zet en hoe je dat wilt, ik bedoel via WiFi of via je abonnement.

ik heb een klacht neergelegd bij Telfort en die reageerde per ommegaande dat het Mb gebruik klopte maaruit coulance betalen ze ons 25€ terug.

mijn vraag is nu: waar ligt nu de fout? hoort dat ding aan te staan of uit, en hoort dat dan in de gebruiksaanwijzing te staan.

hij kan door personeel van de Kijkshop aangezet zijn om te proberen.

ook heet het internetgebruik in de telefoon: pakketdienst. iets wat ik ook nooit begrepen zou hebben als ik er naar gezocht had.

het juridisch loket adviseerde een klacht te sturen naar Telfort, dat hebben we gedaan, en als dat niet werkt een klacht te sturen naar de geschillen commissie.

mijn vraag is: waar ligt de fout, hoe hoort de telefoon standaard te zijn. en dan wie kan ik daarop aanspreken. het gaat uiteindelijk wel om heel veel geld.

wat ook vreemd is, dat het Mb gebruik al begint voordat de telefoon gekocht is. 4 dagen eerder. en er eerder nooit Mb heeft kúnnen gebruikt worden. (lelijke zin;-)

hoe los ik dit mogelijk op, hoe pak ik dit aan?

als ik rijk was ging ik mogelijk niet naar Telfort, dus 300€ is een heel groot probleem.

bedankt vast, lieflijke
Delen:

Deze vraag is gesloten.
Het is niet meer mogelijk te antwoorden of te reageren. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vraag en antwoorden sluiten mogelijk niet langer aan op de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.