Mijn hoogbejaarde schoonmoeder is telefonisch benaderd door Pretium Telecom. Voordat ze het goed en wel doorhad heeft ze telefonisch een contract afgesloten. Nadat ik Pretium had gebeld om het op te zeggen, vertelde men mij dat het rechtsgeldig is en het contract dus bindend was. Mocht ik twijfelen aan de inhoud van het gesprek tussen hen en mijn schoonmoeder, dan kon ik een bandopname van het gesprek aanvragen. Dit is gelijk het tweede punt. Is het vanuit de wet Privacy wel mogelijk om zo maar bandopnamen te maken van een telefoongesprek zonder de spreker hier van op de hoogte te brengen. Kort samengevat. Pretium heeft het contract met KPN voor mijn schoonmoeder al per 1 januari opgezegd en ze heeft nu een contract bij Pretium. Ik dacht dat een contract alleen geldig is bij wederzijdse ondertekening? Hoe kan men door een telefoon de helderheid en capaciteiten van oude mensen bepalen en dus contracten afsluiten(Aansmeren!!). Ik vind het gewoonweg smerig dat dergelijke handelingen per telefoon worden uitgehaald bij oude mensen